Има реален риск за въздушния суверенитет на страната ни. Това предупредиха от командването на Военновъздушните сили. Причината е в остарялата летателна техника и липсата на достатъчен ресурс за практика и обучение. В същото време болшинството ни летци са...
Има реален риск за въздушния суверенитет на страната ни. Това предупредиха от командването на Военновъздушните сили. Причината е в остарялата летателна техника и липсата на достатъчен ресурс за практика и обучение. В същото време болшинството ни летци са в пенсионна възраст.
Над 90% от бойните ни самолети МИГ 21, МИГ 29 и СУ 25 летят с ресурс, който военновъздушните сили вече са удължавали. През следващата една година не само, че няма да има нова техника, но ще се наложи ново удължаване на живота на старата.
"Да. Ние ще трябва да удължим този ресурс, ако искаме да постигнем нещо. Има риск. Ние трябва да удължим двигатели на МИГ 29, което никога не сме правили", каза ген. Румен Радев, командир на ВВС.
В същото време НАТО вече разполага с информация за все по-големи заплахи от нови конфликти, включително и в България.
"Едно нещо знам със сигурност, което съвпада по време с действията, които се случват в Украйна и Крим - а именно, че активността на руски полети в близост до границите на натовското въздушно пространство са се увеличили", допълни ген. Франк Горeнц, командващ на ВВС на САЩ.
Над 200 авиатори и 15 самолета от националната гвардия на Флорида пристигнаха на авиобаза Граф Игнатиево. Те участват в съвместното военно учение „Тракийски орел 2”.
15 дни преди еврото: Експеримент на БНТ провери колко време отнема връщането на ресто