Промените в структурата на Центровете за приобщаващо образование, както вече се наричат Ресурсните центрове, притесняват родителите на деца със специални нужди. От януари следващата година подпомагащите учители трябва да преминат на щат в учебните заведение, в които работят и да напуснат центровете. Това преструктуриране плаши не само педагозите, но и родителите.
Откриваме русенеца Красимир Братоев пред кабинет на логопед, където изчаква да приключи обучението на неговата 10-годишна дъщеря. Детето от години ползва подкрепата на специалисти, с него в училище „Иван Вазов” работи и допълнителен учител, който му помага при усвояването на уроците.
Красимир Братоев
„Това е притеснително за нас като родители, защото благодарение на преподавателите в Центъра, детето успява да се справя с учебния материал.”
В Русе не е изяснена съдбата на 43-ма учители, които се занимават с деца със специфични потребности. Колко от тях ще бъдат поканени от директорите на съответното училище да заработят в него и дали това изобщо ще се случи - педагозите не знаят. Сред тях има и такива, на които им остават 4 месеца до пенсиониране, а не е ясно къде ще завършат трудовия си стаж.
Гинка Иванова - директор на Център за подкрепа в приобщаващото обучение
"Потърпевши от това движение на учители и на други специалисти основно ще бъдат децата, защото не се знае дали ще ги вземат наистина дадените учители в даденото училище."
Децата са изключително привързани към своите допълнителни преподаватели и подобни сътресения могат да върнат обратно с месеци тяхното развитие, смятат психолози. Те се надяват смяната на системата да стане по естествен път - без сътресения, за да не страдат отново децата с увреждания.