Как ще изглеждат спирките на градския транспорт в София, след като бъдат отдадени на концесия - това бе една от водещите теми по време на заседанието Транспортната комисия в Столична община днес. Дискусията за вида на бъдещите спирки в столицата се...
Как ще изглеждат спирките на градския транспорт в София, след като бъдат отдадени на концесия - това бе една от водещите теми по време на заседанието Транспортната комисия в Столична община днес.
Дискусията за вида на бъдещите спирки в столицата се разгорещи в момента, в който от общинския съвет изразиха притеснението си - да не са прекалено кичозни.
"Имаме изрично описание на основните конструктивни елементи, на които трябва да отговаря една спирка. Тоест тя трябва да бъде висока еди колко си, трябва да бъде от стъкло, трябва да бъде стомано-бетонна конструкция и т.н. Така че не може да се появи хамбургер, банан или други причудливи форми на територията на Столична община", обясни Цветан Стоевски, Директор "Обществени поръчки и концесии" към Столична община.
За момента са одобрени три типа проекти за спирки на Градския транспорт.
"Спирка с навес и павилион за продажба на търговски стоки, спирка само с навес и трети тип, който представлява само обозначение на спирка с кошче", допълни още Стоевски.
Спирки от първи тип с павилион ще бъдат разположени в центъра на София. От втория вид - само с навес, ще има около центъра на града и третите - само с обозначение - в крайните квартали.
"Най-скъпият проект е на стойност 40 хиляди лева, другите са с по-ниска стойност", каза Директорът "Обществени поръчки и концесии" към Столична община.
Високата цена за изграждането на спирка налага тепърва да се правят нови финансови анализи или нов избор на по-евтин проект. Предстои от Столична община да обмислят новите предложения, дадени по време на дискусията с Транспортната комисия за намаляване на максималния срок за изграждане на спирките от концесионера от 36 на 18 месеца. С колко да се увеличи рекламната площ, която за момента е 50 билборда, а също така и възможностите концесионерите да не печелят от комисионна от продадени билети. Поради тези причини отговорът на въпроса "Кога ще може да чакаме на новите спирки?" остава неясен!