Варна е град с богато културно-историческо наследство, което обаче остава непознато за туристите заради слаба организация и малко реклама. Това твърдят експертите в бранша, които смятат, че културният туризъм е незаслужено пренебрегван. Ако тази ситуация...
Варна е град с богато културно-историческо наследство, което обаче остава непознато за туристите заради слаба организация и малко реклама. Това твърдят експертите в бранша, които смятат, че културният туризъм е незаслужено пренебрегван. Ако тази ситуация се промени, общинският бюджет може само да спечели.
Регионът на Варна се посещава от около 1 милион туристи годишно, от които близо 70 на сто - чуждестранни. Община Варна отделя под 1 милион лева годишно за реклама и само част от тях - на културно-историческите паметници. В конкурентните дестинации като Гърция, Турция и Кипър средствата за реклама са в пъти повече. Според специалистите подходът трябва да бъде коренно променен, а парите за реклама – сериозно увеличени.
"Първо е необходимо спешно да се направи програма дали е стратегия, дали е план за период 5-10 години на Община Варна за популяризиране и рекламиране на всички обекти в региона. Учебна истина е, че едно евро, лев, долар даден за реклама, се връща 5-6 до 7 пъти", каза Димитър Дичев, "Сдружение за култура и туризъм на българския Североизток".
В списъка на рекламираните обекти трябва да влязат и места, познати сега само на специалистите. Туристите трябва да имат ранен достъп и до културния календар на Варна, особено през лятото. Трябва да се преразгледа и позицията спрямо "ол инклузив"-а, който е един от големите проблеми за развитие на културния туризъм. Защото той не привлича туристите, които се интересуват от култура и исторически паметници, а именно те оставят много повече пари в дестинацията, която посещават.
След репортаж на БНТ: Купиха климатици за концертната зала на училище "Луи Брайл"
В Генерал Тошево привличат медици и учители чрез стипендии за дефицитни специалности
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги