Има проблеми около новите учебници и програми, а реформата трябва да се запази. Около тази теза се обединиха експерти в областта на образованието в дискусия в "Референдум".
Не може да останем без учебници, каза директорът на 125 СОУ Ирена Анастасова. Според нея кардиналните промени изискват обмисляне, а не "цепене" на срока и минутата за одобряване на новите учебници.
Според Цветан Цветански от Център за образователни инициативи пък има и положителни страни в образователната реформа, защото новите програми залагат по-ниски стандарти, натовареността пада, което е положителна тенденция.
Друг директор Асен Александров открои, че образованието е инструмент за възпитание на мисленето, не са учебниците и написаното в реформата.
Една хилядна е написана в учебниците. Мисленето не се формира само от учебника, а от възпитанието, в което участват и учителите, открои той.
Новите технологии са един метод да се разшири мисленето на децата и да се въвлекат от съвременна гледна точка в учебния процес и така да се възстанови доверието в учителя, който няма да е просто проверяващият, а подкрепящият в процеса на израстване и осмисляне на личността. Около тази теза се обединиха Боян Захариев от Институт “Отворено общество” и Цветан Цветански от Център за образователни инициативи.
На много места пък съдържанието не съответства на възрастта, смята Никола Кицевски от издателство „Просвета”.
В 4 клас, например, няма как едно дете да изброи органите на управление на ЕС, отбеляза той.
Новостите трябва да станат, но по-елегантно и бавно. Другото, което се наблюдава, е, че няма анализи на това, което сме свършили за 15 години, каза учител на 2015 година Донка Радева.
Мнението на дискутиращите остана единно в това, че реформата трябва да се забави поне с една година, за да се осмисли.