До месец трябва да бъде насрочено делото във Върховния административен съд, в което Агенцията за поддържане на плавателния път по Дунав обжалва спирането на доставката на нов хидрографски кораб. Със свое решение Комисията за защита на конкуренцията...
До месец трябва да бъде насрочено делото във Върховния административен съд, в което Агенцията за поддържане на плавателния път по Дунав обжалва спирането на доставката на нов хидрографски кораб. Със свое решение Комисията за защита на конкуренцията отмени избора на доставчик на плавателен съд.
Предвидената доставка на съвременен хидрографски кораб ще се забави, но няма да се провали, смята директорът на Агенцията за поддържане на Дунав в Русе Павлин Цонев. Очаква се плавателният съд да "подмлади" остарялата флотилия на агенцията. По график пристигането на новия кораб и смяната на плаващите знаци трябваше да стане до май тази година.
В момента Агенцията разполага с хидрографския кораб "Вит", който е на възраст 35 години. Другият специализиран съд е още по-стар - морално и технически е 74-годишен. Оказва се, че България е единствената страната по Дунав, която няма нужната апаратура. Затова измерванията на дъното на реката се правят с еднолъчев ехолот, който обаче се поставя в специално пригодени лодки. След края на програмата за нуждите на Агенцията ще бъде купен нов апарат, с който ще се прави предварителното заснемане на речното дъно, за да може да се анализира движението на наносите и да се вземат превантивни мерки.
Гроздан Караджов: Покриването на всички разходи са задължение на корабособственика на "Кайрос"
България поиска разяснение от Турция за навлизането на кораб "Кайрос" в български води
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
Гроздан Караджов: Покриването на всички разходи са задължение на корабособственика на "Кайрос"