ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Жена от благоевтрадско село се оплака от нерегламентирана търговска практика на мобилен оператор

bnt avatar logo от Автор: Юлия Караджова, Оператор: Феодор Сургов
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
У нас

Жена от благоевградското село Стоб от месеци се бори с мобилен оператор, който ѝ изпраща СМС-и с търговски съобщения, а после иска да му бъдат заплатени. За проблема сигнализираха и други потребители, които получават по-високи сметки за телефон заради...

Жена от благоевтрадско село се оплака от нерегламентирана търговска практика на мобилен оператор

Жена от благоевградското село Стоб от месеци се бори с мобилен оператор, който ѝ изпраща СМС-и с търговски съобщения, а после иска да му бъдат заплатени. За проблема сигнализираха и други потребители, които получават по-високи сметки за телефон заради получените съобщения. Цветанка Сотирова е сигнализирала Комисията за защита на потребителите и омбудсмана на Република България за нерегламентирана търговска практика.

Повече от 6 месеца Цветанка Сотирова получава на мобилния си телефон СМС-и, без да ги е поискала. Когато си получила месечната сметка, разбрала от мобилния оператор, че съобщенията са за нейна сметка.

"В мобилния оператор казвам, получавам СМС-и и момичето, вика ами това са СМС-и, които ви изпращат и вие сте длъжни да ги платите. Първо, казвам аз, заявка за СМС-и не съм изпращала, защото не знам и да изпращам", разказа Цветанка.

Месечната такса за телефона на Цветанка е 14.90 лева, а е трябвало да плати с 34 лева повече за месеците юли и август тази година. Тогава решава да се оплаче.

„Изпратих писмо до мобилния оператор - жалба, жалба до Комисията на потребителите, жалба до омбудсмана Мая Манолова", каза тя.

В отговор от Комисията за защита на потребителите заявяват, че заради постъпили жалби и от други потребители за нелоялна търговска практика на мобилния оператор, му е наложила имуществена санкция и са предприети законови действия за преустановяване на извършеното от него нарушение. А в отговора на Мая Манолова се казва, че проблемът е поставен в годишния доклад за дейността на омбудсмана и е внесен и в Народното събрание с препоръка участието в СМС игри да става само с изричното съгласие на клиентите.

"Мен основното ми беше това. Просто хората да разберат и крайно време е да се обърне внимание на мобилните оператори, да се засрамят, да не грабят народа, това е защото не е само това - надписват си сметки, пращат си както си искат и бягаш от един мобилен оператор в друг, в трети, едно и също е навсякъде", смята Цветанка.

Цветанка Сотирава вече е платила  неправомерно надписаните ѝ сметки за телефона. Идеята ѝ е  чрез този репортаж да се противопостави на нелоялната търговска практика на мобилния оператор и да съобщи на хората да си търсят правата при подобни случаи.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?