ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как протече първият ден от въвеждането на толсистемата

Чете се за: 01:26 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      След дълги преговори и отлагане, толсистемата вече работи.

      Тежкотоварните автомобили над 3,5 тона и автобуси трябва да плащат за преминаване по магистрали и първокласни пътища на базата на изминатите километри. Отчитането става чрез бордови устройства, маршрутни карти или джипиес-тракери.

      Толтаксуването стартира официално днес в 5 сутринта, за да може в първите часове на 1-ви март системата да се синхронизира с камерите. Любопитното обаче е, че първата маршрутна карта е купена още в 2 след полунощ. Като цяло транзитно премиващите нямаха проблеми с т.н. еднодневна винетка, чиято цена варираше около 40 лв. от граница до граница. Проблеми имаха превозвачите с маршрути вътре в страната, които трябваше да отбележат начална и крайна точка и по избор още четири междинни. Служители на БГ-тол помагаха на шофьорите през целия ден.

      За транзитно преминаващите товарни превозвачи проблеми при купуването на маршрутни карти на Калотина нямаше.

      На всеки граничен пункт има брошури на 8 езика, които обясняват новите правила за ползване на пътищата у нас.

      Олег Асенов - член на УС на АПИ: На ГКПП сме избрали персонал, който да говори езика на съседната държава.

      Проблеми обаче имаха български шофьори на "Кулата", превозващи товари към вътрешността на страната.

      На "Дунав мост" опашки от тирове нямаше. И там купуването на маршрутна карта бе бързо.

      От АПИ заявиха, че новата система се обяснява повече от половин година.

      Олег Асенов - член на УС на АПИ: "Постарали сме се за старта на ситемата за всеки входен коридор да има информационна табела. Освен това да има информационни табели къде е най-близкото разстояние за продажба на маршрутни карти и където могат да получат консултация".

      Зма.-министърът на регионалното развите Николай Нанков обясни, че най-практично толтаксите при вътрешните превози се отчитат чрез джипиес тракерири или бордови усторйства. Той пресметна, че вече 14 500 апарата са монтирани на автобуси и камиони, а други 15 хиляди са разпратени към превозвачите.

      Николай Нанков - зам.-министър на МРРБ: Очакваме тяхната бройка в рамките на срока, който и премиерът ни постави - 27-и март да се дооборудват бг превозвачи съответно с бордови устройства, да се активират техните GPS тракери през системата - е да имаме около 40-45000 бордови устройства.

      Нанков заяви, че ако АПИ не постигне приход от 450 млн. лв. годишно от толтакси, ще се наложи повишение на тарифите за транзитните превозвачи.

      Превозвачите, които нямаха маршрутни карти, тракери или бордови устройства, трябваше да заплатят компенсаторна такса, която варира от 150 до 750 лв. А иначе над 10 590 маршрутни карти са купени за нуждите на толтаксуването до 17 ч. днес.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?