Изцяло обновеният електрически локомотив 44 205 вече обслужва бързи влакове по железопътната мрежа в страната.
Той е първият готов, пилотен за проекта локомотив след извършен капитален ремонт в Чехия, напълно възстановен от силно амортизирано състояние и трайно спиране от движение. Целта на пробната експлоатация, стартирала в началото на годината, е да бъдат констатирани евентуални проблеми, които да бъдат отстранени в кратки срокове от изпълнителя по договора.

Вътрешен изглед на обновения локомотив
БДЖ сключи два договора за извършване на капитален ремонт на общо 20 електрически локомотива от серия 44, които се реализират след проведени процедури в края на 2019 г. от ДЗЗД „Обединение „Рейл Сървисис”, Р Чехия и „Жос Врутки” А.С., Р Словакия. Капиталният ремонт включва цялостна подмяна на всички елементи в локомотивите с чисто нови части и оборудване.

Така изглежда пултът за управление
Въпреки забавянето в първоначално обявените срокове, породено от въведените ограничителните мерки срещу разпространението на COVID-19, до края на текущия месец се очаква да бъде готов още един локомотив и поетапно всеки месец до края на 2021 г. ще излизат изцяло ремонтирани локомотиви.
Ремонтната програма на БДЖ, която включва ремонт и рециклиране на вагони, капитални ремонти на локомотиви, основен ремонт и поддръжка на мотрисни влакове, както и закупуването и доставката на нов подвижен състав, значително ще повишат качеството на обслужване за клиентите на БДЖ и ще подобрят изпълнението на Графика за движение на влаковете през 2021 г.

Локомотивът преди ремонта
Преди въвеждане на еврото: От 22 до 31 декември винетки ще се купуват само с пари в брой
Промените в Семейния кодекс: Родителите на деца до 12 г. с гъвкаво работно време през цялата година
15 дни преди еврото: Експеримент на БНТ провери колко време отнема връщането на ресто
Съдът решава дали да остави в ареста уволнения директор на 138-о училище
Заем за Украйна: Евролидерите одобриха 90 милиарда евро за следващите две години