НОВИНИ

СЕМ прие отчета на БНТ за юли-декември 2021 г.

сем прие отчета бнт юли декември 2021
bnt avatar logo
от БНТ
16:25, 23.02.2022
Чете се за: 06:30 мин.
Общество
Слушай новината

На свое заседание днес Съветът за електронни медии прие отчета на генералния директор на Българската национална телевизия за периода юли – декември 2021 година.

Отчетът бе приет с мнозинство от 4 гласа.

ЕТО И ОСНОВНИТЕ АКЦЕНТИ В ДЕЙНОСТТА НА БНТ:

В периода юли-декември 2021 г. продължихме да работим за утвърждаване на репутацията на БНТ, повишаването на положителното възприятие от страна на аудиторията и асоцииране на обществената телевизия като източник на навременна, достоверна и проверена информация, интересно културно съдържание, музикални и религиозни предавания, филми и развлекателни формати и не на последно място - образователните проекти.

Периодът през втората половина на 2021 година е активен и наситен с различни по мащаб и съдържание телевизионни и дигитални проекти. В началото на новия програмен сезон, БНТ стартира три нови предавания – мултимедийния проект „ЛЮБИМЦИТЕ НА БЪЛГАРИЯ“, музикалното телевизионно шоу „МУЗИКА БЕЗКРАЙ“ и съботно-неделния следобеден блок „ГОВОРИ СЕГА“.

Допълнителен ресурс отделихме на телевизионните продукции, свързани със специални събития като Избори 2021 (редовни и предсрочни), Европейско първенство по футбол – УЕФА ЕВРО 2020, Летни олимпийски игри Токио 2021, песенните конкурси „Евровизия“ и „Детската Евровизия“ и Коледно-новогодишна програма.

ИЗБОРИ

БНТ стартира специални формати, по повод парламентарните избори през месец юли. „Избори 2021 #ИзбирамВажното“ продължи и за изборите на 11 юли. Стартира и предаването „ИЗБОРИ 2021: НАДПРЕВАРАТА“. Дискусионното студио се излъчи на 24 юни, 01 и 08 юли 2021 г. Всяка седмица от понеделник до четвъртък в 16:00 ч. се излъчваха диспути между кандидатите за народни представители, а по БНТ2 зрителите имаха възможност да гледат и дипспутите на кандидатите в регионите.

Новините от кампанията, организацията на предизборния процес и политическите послания на партиите, техните нови лица и идеите на кандидат-депутатите намериха ефирно време в специалното всекидневно предаване „ГЛАСОВЕТЕ НА БЪЛГАРИЯ“.

Втората предизборна кампания, стартирала през месец октомври, се оказа още по-голямо предизвикателство за обществената телевизия, предвид едновременното провеждане на предсрочни парламентарни избори и избори за президент и вицепрезидент. БНТ е националната телевизия, която отдели най-много телевизионно време в рамките на предизборната кампания и програмира допълнително съдържание в праймтайма, което беше различно за двата вида избори, и гарантира равен достъп на всички кандидати. Всички дискусии и диспути по време на кампаниите бяха с жестов превод, за да достигнат и до хората със затруднен слух, които гледат обществената медия.

БНТ направи две нови предавания: "ПРЕЗИДЕНТСКИ ИЗБОРИ 2021: ДЕБАТЪТ ЗА БЪЛГАРИЯ" - диспут на кандидатите за избора на президент и вицепрезидент, и "ПРЕЗИДЕНТСКИ ИЗБОРИ 2021: КАНДИДАТИТЕ", което предложи специални, самостоятелни участия на всички регистрирани кандидат-президентски двойки.

В праймтайма запази своето място рубриката "ГЛАСОВЕТЕ НА БЪЛГАРИЯ". Четири издания на „ПАНОРАМА“ и три издания на „РЕФЕРЕНДУМ“ бяха посветени на парламентарните избори, като кандидатите от политическите партии и коалиции бяха разпределени за участие по специален регламент.

В онлайн платформата bntnews.bg (сайт и мобилно приложение) новинарският екип на БНТ отново предостави много допълнителна информация за предизборната кампания. Специалната секция "ИЗБОРИ 2021", на сайта bntnews.bg, предложи и интерактивна карта с база данни за кандидат-депутатските листи.

И по време на предизборната кампания, обществената телевизия продължи да държи фокуса си върху младата аудитория. Поредиците на Александър Марков „ПОЛИТИКАТА БЕЗ МАСКА“ и „ВАЖНОТО С ФЛОРА“ в YouTube канала на БНТ представиха политиката на езика на новото поколение.

ПРЕЗИДЕНТСКИЯТ ДЕБАТ

Най-голямото предизвикателство за БНТ по време на президентските избори, които бяха в два тура, бе бързото организиране на дебат между двамата претенденти преди втория тур.

Повече от милион и двеста хиляди души проследиха президентския дебат по данни на агенция ГАРБ Аудиенс Межърмент България и статистиката на дигиталните платформи на БНТ - над 980 000 зрители пред екраните и над 200 000 зрители в онлайн платформите на БНТ.

УЕФА ЕВРО 2020, ЛЕТНИ ОЛИМПИЙСКИ ИГРИ ТОКИО 2021

Акцентите в спортното съдържание на БНТ, през втората половина на 2021 г., бяха свързани с най-знаковите спортни събития в Европа и света - Европейското първенство по футбол и Летните олимпийски игри в Токио. Стартирахме три тематични спортни предавания за UEFA EURO 2020™.

Олимпиадата в Токио е другото голямо спортно събитие, което чрез БНТ влезе в българските домове и направи хиляди телевизионни зрители съпричастни със златните медали на нашите олимпийци, които България печели за първи път от 13 години.

Почитателите на спорта имаха възможност да проследят в програмите на БНТ 250 часа телевизионно съдържание от игрите в Токио.

ЕВРОВИЗИЯ

В края на месец октомври 2021 г. стартира комуникацията по представянето на българските участници на песенния конкурс за деца „JUNIOR EUROVISION”.

БНТ ПОДКАСТ

И през втората половина на 2021 г. акцентирахме на присъствието си в дигиталните платформи. Продължихме поредицата за медийна грамотност „МеГра“, създадохме втори сезон на поредицата за култура и изкуство „Арт Детектив“ и за втора поредна година бе реализиран „Подкастът на Нощта“.

БНТ е първата телевизия в страната, която пусна подкаст съдържание в четири от най-големите платформи (SoundCloud, Spotify, Google Podcast, Apple Podcast) през март 2020.

БНТ МУЗЕЙ

През втората половина на 2021 г., сред приоритетите ни продължи да бъде изработването на вътрешен проект за събиране на историята на БНТ и излагането на значими и интересни факти и предмети от развитието, продукциите и лицата на телевизията през годините, в общите пространства на БНТ. В сградата на БНТ, на ул. „Сан Стефано“ №29, бяха реализирани и монтирани: Timeline (линия на времето), съдържащ ключови факти от историята на БНТ и ключови събития, отразени от БНТ.

ТВ АКАДЕМИЯ

За втора поредна година БНТ отвори врати за студенти, които се включиха в стажантската програма „ТВ Академия“. 100 стажанти от 7 университета започнаха своето практическо обучение в обществената телевизия.

ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ

БНТ започва финансовата 2021 г. с налични задължения към доставчици в размер на 33 102,7 хил. лв. Към 31.12.2021 г. задълженията на БНТ към доставчици възлизат на 8 069,7 хил. лв. и не надвишават максимално допустимия размер – 10 000,0 хил. лв., определен съгласно разпоредбите на чл. 55, ал. 1 от Закона за държавния бюджет за 2021 г.

Отчетът ще бъде публикуван на bnt.bg

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
България открива Волейболната лига на нациите
България открива Волейболната лига на нациите
Над 1 млн. души може да потърсят убежище в ЕС, ако Русия нахлуе в Украйна
Над 1 млн. души може да потърсят убежище в ЕС, ако Русия нахлуе в Украйна