„Пулсът на Южна Корея". Така е озаглавен първият по рода си фестивал, представящ съвременното световно изкуство. Събитието има амбицията да стане ежегодно и да представя много изявени творци от различни страни. В първото издание на фестивала столичната публика се среща с изкуството от седемнайсет южнокорейски художници. Екипът на БНТ София посети старата фабрика на булевард „Мария Луиза", където четирима автори изработват скулптури от дърво.
„Пулсът на Южна Корея". Така е озаглавен първият по рода си фестивал, представящ съвременното световно изкуство. Събитието има амбицията да стане ежегодно и да представя много изявени творци от различни страни. В първото издание на фестивала столичната публика се среща с изкуството от седемнайсет южнокорейски художници. Екипът на БНТ София посети старата фабрика на булевард „Мария Луиза", където четирима автори изработват скулптури от дърво.
„Звукът на 100 години самота", „Безкрайност", „Вятърът на хълма" и „Червеният знак". Така са озаглавени скулптурите от дърво на четирима южнокорейски автори. Извайването им отнема повече от месец, но специално за фестивала те ще ги направят за една седмица. Фигурите са вдъхновени от популярното движение в корейското изкуство, „Art nature".
"Ние създаваме паметници на природата и въпреки че използваме естествени материали, ние не унищожаваме природата, защото тези дървета са стари или болни. Символът на всичко, което правим е да накараме хората да се обърнат към природата и разберат какво и причиняват", поясни Ко Сю Хюн - скулптор.
Тази скулптура е традиционен корейски музикален инструмент.
"Нарекох я „Звукът на 100 години самота" и е направена от 100-годишно дърво. След като сложа струните, хората ще могат да свирят на него", обяснява още скулпторът.
„Безкрайност" е скулптура, която се прави много трудно, тъй като от прави плоскости на дървета трябва да се получат извитите форми на знака на безкрайността. "Вятърът на хълма" символизира прекършено от природните стихии дърво. Скулптурата, която впечатли екипа ни е „Червеният знак". Авторът й я изработва, след като се запознава с българската история.
"Тази скулптура е символ, който да напомни на българите какво са преживяли. Черните рисунки върху скулптурите представляват хората, които продължават да бъдат сплотени, въпреки тежкото им минало", разказа Ко Сю Хюн.
След като бъдат завършени, фигурите ще намерят мястото си в четири градски пространства в София и ще останат тук.
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги