В близките месеци БДЖ ще започне да разпродава голяма част от недвижимото си имущество, скрап от вагони и локомотиви, за да изчисти част от дълговете си и за да се стабилизира финансово. Това обяви министърът на транспорта Данаил Папазов.
В близките месеци БДЖ ще започне да разпродава голяма част от недвижимото си имущество, скрап от вагони и локомотиви, за да изчисти част от дълговете си и за да се стабилизира финансово. Това обяви министърът на транспорта Данаил Папазов.
До края на годината БДЖ ще трябва да освободи дори централата си на ул. Иван Вазов в центъра на София. Според източници на "По света и у нас" претенции да закупи историческата сграда имала банка, в която са депозирани голяма част от парите на държавните институции. Министър Папазов показа финансови данни за БДЖ. Според тях по времето на управлението на тройната коалиция загубите в железниците са били 2,5 милиона лева, а при ГЕРБ сумата е набъбнала до 192 млн. лева.
Въпреки увеличената през годините държавна субсидия подобна тенденция се наблюдавала и в НКЖИ, увери той. Според Папазов в железниците се работи без план за развитие, а реформите се заключавали само в съкращенията на 4 700 души персонал.
"Ръководствата на БДЖ и НКЖИ, според мен, не са свършили никаква работа. В предприятията няма, в Холдинг БДЖ няма никакви съвременни методи за управление. Учудващо е, че се превозват пътници и товари без никаква система за контрол на качеството", заяви министърът на транспорта Данаил Папазов.