Японските авиолинии купуват самолети А-350 за 9 милиарда и 500 долара. Сделката е за 31 машини и опция за още 25. Въпреки изложените разумни от гледна точка на икономиката доводи, върху нея падна сянката на доскорошните неприятности на авиокомпанията с модела на Боинг 787, с гръмкото творческо име - Дриймлайнер.
Японските авиолинии купуват самолети А-350 за 9 милиарда и 500 долара. Сделката е за 31 машини и опция за още 25. Въпреки изложените разумни от гледна точка на икономиката доводи, върху нея падна сянката на доскорошните неприятности на авиокомпанията с модела на Боинг 787, с гръмкото творческо име - Дриймлайнер.
Японската авиокомпания купува самолетите от европейския производител, за да може след 6 години да започне да извежда от експлоатация сегашния си флот от Боинг 777.
"Еърбъс А-350 отговаря точно на това, което търсим като самолет. Избрахме А-350 по следните причини - иновационни стандарти за безопасност, устойчивост при дългосрочна експлоатация, икономичност и ефективна поддръжка", заяви Йошихару Уеки - президент на "Японски авиолинии".
Уеки отрече договорът да е свързан с проблемите, възникнали около конкурентна машина от същия клас "Боинг Дриймлайнер". Президентът на Еърбъс не скри, че компанията е положила доста усилия, за да спечели тази поръчка.
"Светът се променя. Конкуренцията е навсякъде - и за нас като производител и за Японските авиолинии като авиокомпания, която трябва да се конкурира с други превозвачи по света. Затова на тях им трябва най-добрия самолет. Според мен това е естествено навсякъде по света", заяви Фабрис Берже - президент на "Еърбъс".
Сделката определено е удар върху дългогодишния доставчик на "Японските авиолинии" - американския производител Боинг. Компанията от Сиатъл се сблъска с устойчиви проблеми на най-новия си самолет серията 787 "Дриймлайнър". На тези машини се появиха проблеми с акумулаторите за електрозахранване и Боинг се принуди да спре от експлоатация всички самолети от серията, докато не отстрани повредата.