Телевизия Евронюз излъчи репортаж, в който се казва, че новооткрития "Дунав мост 2", свързващ България и Румъния, е изграден със сериозни дефекти, които могат дори да предизвикат внезапното срутване на съоръжението.
Телевизия Евронюз излъчи репортаж, в който се казва, че новооткрития "Дунав мост 2", свързващ България и Румъния, е изграден със сериозни дефекти, които могат дори да предизвикат внезапното срутване на съоръжението.
Още преди този репортаж, заради откритите на моста недостатъци, наш екип потърси за коментар ръководителя на строителния надзор на моста. Той смята, че откритите дефекти са в рамките на нормалното за един такъв уникален строеж.
Според ръководителя на строителния надзор на "Дунав мост 2" недостатъците, които са се появили досега са в рамките на допустимите грешки. По думите му твърденията за некачествено строителство са неверни, дори спекулативни.
"Да, има проблем с отводняването на платната на моста. Ние вече отстраняваме причините. От 6 000 проектни чертежа сме коригирали само един. Проявените недостатъци в никакъв случай не могат да се нарекат опасни дефекти", убеден е инж. Винсънт Гранж, ръководител на строителния надзор на "Дунав мост 2".
Недостатъчна здравина и устойчивост на вятър на електрическите стълбове е другият по-съществен проблем. Затова стълбовете на моста вече са подменени, а в момента се сменят и по трасето към "Дунав мост Видин – Калафат". От строителният надзор казаха, че поддръжката на моста ще продължи и през 2014 година.
"Нито превозните средства, нито хората ще бъдат спрени да преминават по моста, т.е. не се предвижда затваряне на съоръжението – всичко ще се отстранява в работен режим. И още: освен едногодишната гаранция, строежът има и застраховка за 10 години. За този период строителните дефекти, ако има такива, ще се отстраняват с пари от застрахователя", обясни Гранж.
От сдружението за управление и експлоатация на моста казаха, че твърденията, че съоръжението може да се срути са абсурдни.
"Тези проблеми, които възникнаха върху асфалтовата настилка и които другата седмица ще бъдат отстранени от строителя, въобще не засягат и не касаят конструкцията на моста", заяви инж. Владимир Андреев, управител на "Дунав мост Видин – Калафат".
През ноември се очаква и първият трафик по ж.п. линията на моста "Нова Европа". До края на годината българският бряг трябва да бъде облицован с камък, както това е направено от румънската страна.