Булевардът, който гледа пряко към Витоша, до преди години сравнима с големите търговски улици в Европа, губи своя блясък. За първи път от години има празни търговски площи, за които с месеци не могат да се намерят наематели. Финансовата криза оказва отражение и върху столичния булевард. Кои са и останалатите причини и какви са тенденциите за най-представителната ни улица?
"Козуей бей" в Хонконг остава най-скъпата търговска улица в света, изпреварвайки по цени на наеми "Пето авеню" в Ню Йорк и парижката "Шан-з-елизе". Софийският бул. "Витоша" запазва 59-о място според публикувано днес изследване на консултантската компания "Кушман и Уейкфилд".
Булевардът, който гледа пряко към Витоша, до преди години сравнима с големите търговски улици в Европа, губи своя блясък. За първи път от години има празни търговски площи, за които с месеци не могат да се намерят наематели. Финансовата криза оказва отражение и върху столичния булевард. Кои са и останалатите причини и какви са тенденциите за най-представителната ни улица?
След настъпванането на финансовата криза у нас и след бума на моловете в столицата ни, лъскавата Витошка започна да губи своя блясък. Въпреки почти завършената реконструкция празните помещения няма как да не правят впечатление.
"По принцип по Витошка в момента, в който се освободеше магазин, искам да ви кажа, че някъде в рамките на месец се отдаваше веднага", сподели Мария Михайлова, собственик на агенция за недвижими имоти.
Към момента времето за запълване на търговска площ варира от 3 месеца до 2 години. Големи модни марки напускат не само улицата, а и пазара ни.
"Основната причина за това, че големи, според мен, големи марки си тръгват от България, е непостигане на финансовите параметри, които са си били поставили", заяви Роман Романов-Мениджър в консултантска компания.
Голям интерес към празните площи по многолюдната Витошка има от големи турски фирми, разкрива Михайлова. А дали световната пазарна тенденция - моловете, влияят?
"Моловете са привлекателни от гледна точка на това, че са кондензирани различни стоки и различни магазини на едно място, но дори и на студено време много по-приятно е човек да излезе на открито. Този, който е с дете ще предпочете пак Витошка, а младите, които обичат да се молуват- те ще си останат в моловете", коментира Мария Михайлова, собственик на агенция за недвижими имоти.
От икономическата конюктура зависи кога ще се завърне блясъкът на централната търговска улица, твърдят експерти. Тенденциите са до 3-4 години Витошка да е запълнена с магазините на големи и качествени фирми. И отново наемите да тръгнат нагоре.