Вече 8 месеца туристическият бранш работи без подзаконовите нормативни документи към Закона за туризма приет през месец март. Липсата на сериозно отношение на държавата към един от печелившите отрасли, който генерира над 12 % от Брутния вътрешен продукт, безпокои хората, които се изхранват от него. За пореден път те настояват за дългосрочна стратегия, пари за реклама и министерство, което да гарантира развитието на туризма.
Близо 2 % е ръстът на записванията в европейските туроператорски агенции за ваканции у нас, показват данните на Института за анализи и оценки в туризма. И това е въпреки администрацията, казват от бранша.
"В крайна сметка е важно държавата да има най-накрая концепция за развитие на туризма като основното в нея трябва да бъде България - целогодишна туристическа дестинация, защото имаме всички аргументи да станем такава. Но изглежда или не искаме, или ни мързи, или не можем да оценим за какво става въпрос и пропускаме възможности", заяви Стефан Шарлопов - председател на БС по балнеология и СПА туризъм.
Преди месец вицепремиерът Даниела Бобева обяви, че се работи върху стратегия за развитие на туризма и то с дългосрочен поглед до 2050 година. Оказва се браншът не е участвал в изработването му и не е запознат със съдържанието му.
"Няма как някакъв документ, сложен на някаква маса, сам по себе си да има развитие. Ако става въпрос за стратегия, това трябва да стане след широко обществено обсъждане не само с хората, които са от бранша, а от всички, които общо взето са съпричастни с това, което става в туризма", изтъкна Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.
Според Драганов в основата на бъдещата стратегия задължително трябва да стои развитието и управлението на туристическите атракции, публична собственост. Той твърди, че в момента държавата и общините са абдикирали от тази собственост, тя не се управлява адекватно, а Законът за туризма по никакъв начин не регламентира стопанисването на атракциите, заради които в крайна сметка идват туристите.
Преди месец вицепремиерът Даниела Бобева обяви, че се работи върху стратегия за развитие на туризма и то с дългосрочен поглед до 2050 година. Оказва се браншът не е участвал нито в изработването й, нито е запознат със съдържанието й.