Сектор "Туризъм" към Министерството на икономиката, най-вероятно ще бъде върнат обратно в столицата. Мотивът е, че предстоят структурни промени, а ииздръжката на дирекцията в Пловдив е много скъпа, защото е свързана снепрестанни разходи за администрацията и командировки. Това стана ясно повреме на Третата международна среща на туроператорите, която се провежда в Пловдив. На форума беше отчетено положителното развитие на туристическия бранш.
Сектор "Туризъм" към Министерството на икономиката, най-вероятно ще бъде върнат обратно в столицата. Мотивът е, че предстоят структурни промени, а и
издръжката на дирекцията в Пловдив е много скъпа, защото е свързана с
непрестанни разходи за администрацията и командировки. Това стана ясно по
време на Третата международна среща на туроператорите, която се провежда в Пловдив. На форума беше отчетено положителното развитие на туристическия бранш.
Над 3 милиарда лева се очаква да достигнат преките постъпления от туризъм в края на годината, а броят на чуждестранните гости, ще надхвърли 7 милиона. Само за няколко месеца, от 12,5%, туризмът вече заема 13,6% от Брутния вътрешен продукт на България.
"Всеки осми лев в България се произвежда и се генерира от туризма. Темповете на
нарастване на туристи в България изпреварват два и половина пъти средните
темпове за Европа и е с доста над средните за Азия, която е най - бързо
развиващата се туристическа дестинация", изтъкна Бранимир Ботев - зам.-министър на икономиката и енергетиката.
Браншът бележи ръст не само на национално, но и на регионално ниво.
"За деветмесечието, статистиката, която имаме е с 6,5% ръст на нощувките, реализирани в гр.Пловдив, което ни кара да бъдем уверени, че вървим в правилната посока", заяви Иван Тотев - кмет на Пловдив.
Основният проблем в бранша остават недостатъчните средства за реклама.
"Че ние само тука в Пловдив, ако се обърнете наоколо, ще намерите 5 или 6 готови
продукта туристически, как да ги рекламираме. Не достигат пари първо за проучване на целевите пазари, необходими за развитие на българския туризъм, на второ място - за предлагане на традиционни продукти", разкри Бранимир Ботев - зам.-министър на икономиката и енергетиката.
За следващата година секторът е заложил увеличение на бюджета не в проценти, а в пъти.