Идеята за "хипермаркет за български стоки" - добра и плодотворна идея, или спорна стъпка в помощ на българския малък и среден бизнес.
"Начинът да се стимулира българската икономика е като изберете българското", каза в предаването "Още от деня" Марияна Кукушева от съюза "Произведено в България". "Хипермаркетът е една от възможностите за коопериране на българските производители в магазин, който да облекчава възможността малките производители дастигнат до потребителите", подчерта тя като се дистанцира от идеята за даржавна помощ като земя за подобен магазин и др. Кукушева, икономистът Владимир Каролев и председателят на Съюза на българските пчелари Михаил Михаилов обсъждаха в "Още от деня" как малките и средни български производители да стигнат до масовия потребител.
- Ако има такива магазини, това е повече от желано, - каза Михаил Михайлов. Пчеларите нямат къде си продават меда, "ние можем да си продаваме меда само на преработвателите и търговците на едро", каза той. Затова те си организират базари, фестивали и други подобни прояви.
Владимир Каролев не отрече факта, че пред тези производители има пречки за достъпа им до големитевериги магазини като такси за влизане в големите в тях, допълнителни плащания за по-добро разположение настоките и др. Той обаче подкрепи идеята държаватада помага за рекламиране на стоките на дребните български производители.
И Кукушева и Михайлов наблегнаха върху кооперирането като един от начините малките и средни производители да стигнат до масовия български потребител.
Вижте пълен запис на разговора за "българския хипермаркет" в предаването "Още от деня".