В проектите за модернизация на Южната дъга на Околовръстния път на София не е предвидено шосето да бъде пресичано от пешеходци, въпреки че оттам минава градски транспорт и районът е жилищен.
В проектите за модернизация на Южната дъга на Околовръстния път на София не е предвидено шосето да бъде пресичано от пешеходци, въпреки че оттам минава градски транспорт и районът е жилищен.
Автобус 111 свързва жителите на кв. Бояна с останалата част на столицата. След модернизацията на Околовръстния път пешеходната пътека между спирките в двете посоки е премахната, а пътят е преграден с мантинели. Идеята е автомобилите да се движат безпрепятствено с висока скорост. Неочакваният ефект е, че скоростта трябва да увеличат и пешеходците, а причината - единственият достъп до автобусната спирка минава през шосето.
Момиче: „Нали видяхте как пресичаме - с бягане. Обаче вероятността да ни блъсне някоя кола е много голяма."
Жена: „Тук е много опасно. Все едно, че пресичаме цариградско шосе."
Безопасно място за пресичане има на два километра в едната посока от автобусната спирка. Затова и възрастни, и деца са принудени да тичат между колите. Резултатът:
Роза Димитрова: „На мене зет ми го сгазиха на место."
Йорданка Стоичкова: „Дъщеря ми е с откъснат крак."
Венета Лозанова: „На този път поне два пъти съм виждала трупове."
Попитахме общината защо по новото трасе на пътя вече 2 години липсват безопасни места за пресичане.
Петър Диков - главен архитект на София: „При разработването на самия проект не е мислено по този въпрос. Нормално е да е било мислено. Все пак живеят хора и от двете страни. Понякога у нас нормалните неща не са съвсем нормални."
След нашия сигнал и жалбите на гражданите вече се работи по проект за изграждането на три надлеза. Процедурите ще отнемат време, тъй като пътят е държавен, а земята около него - общинска. Нищо не е пречило обаче на общината през изминалите две години временно да обезопаси пътя с легнали полицаи. Идеята се оказа нова за тях.
Петър Диков - главен архитект на София: „Благодаря за предложението, ще го обмисля и ще видим какво можем да направим, докато се изработят пасарелките."
Ако не се вземат мерки, 450-те жители на квартала са готови на гражданско неподчинение.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път