Националната компания "Железопътна инфраструктура" днес започна да изплаща заплатите на служителите си. До вчера 16 000 работници в системата не бяха получили парите си за октомври. Това породи напрежение сред тях, но тази сутрин те не изпълниха заканата си да спрат работа на Централната софийска гара. Напрежението обаче остава.
Националната компания "Железопътна инфраструктура" днес започна да изплаща заплатите на служителите си. До вчера 16 000 работници в системата не бяха получили парите си за октомври. Това породи напрежение сред тях, но тази сутрин те не изпълниха заканата си да спрат работа на централната софийска гара. Напрежението обаче остава.
Железопътната компания е във финансово затруднение заради намаляването на превоза на товари и преговаря с търговска банка за спешен заем от 10 млн. лева.
До 10 декември всички служители в ж.п. инфраструктурата ще получат парите си за октомври. С банковия заем се покрива и авансът за декември. Но заплатата за коледния месец остава под въпрос. Рано тази сутрин, излизайки от среща с работниците на централна гара, директор от компанията не скри опасенията си за финансов колапс.
Лиляна Вецкова, директор на дирекция "Човешки ресурси" - НКЖИ:
"Информирахме ги, че финансовото състояние на компанията е изключително тежко. Търсим различни възможности, обърнали сме се и към правителството. Просто трябва да се разбере, че ж.п. инфраструктурата е държавна политика и визия".
Днес на гарата всеки работеше, но и разговаряше с колегите си за това накъде вървят нещата. Според антикризисния план се предвиждат съкращения - между 500 и 1000 души.
Борис Гюров, ръководител движение и председател на синдикална организация към КНСБ: "Държавата да стъпи на краката си и да реши - трябва ли й БДЖ, трябва ли и инфраструктура, какво й е необходимо. Каквото не е - нека го закрие и да се знае, че без това може".
Преди два месеца 30 млн. лева от бюджетния излишък бяха определени за компанията, която управлява и поддържа ж.п. пътищата в страната. Парите ги няма. Заради последствията от финансовата криза, ако дойдат, ще са по-малко. Пак заради кризата се е свил обемът на превозваните по релси товари - средно с 15 на сто при БДЖ. Съответно падат постъпленията от инфраструктурни такси. И се стига до баланса от ноември - едва 10 млн. приходи срещу 14 млн лева разходи само за заплати. Ако държавата не помогне, ще закриваме линии, беше категоричен генералният директор Антов Гинев.