ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Ще паднат ли таксите на Дунав-мост

bnt avatar logo от Даниела Василева, Весела Смилец
A+ A-
Чете се за: 01:29 мин.
Икономика

Преминаващите контролно-пропускателен пункт „Дунав-мост” продължават да плащат такса, за да прекосят българо-румънската граница. Плащат и румънци, и българи в двете посоки. През седмицата търговските камари на София и Русе заявиха намерението си да поискат от министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев тези плащания да отпаднат, за да не затрудняват търговията.

паднат таксите дунав мост

Преминаващите контролно-пропускателен пункт „Дунав-мост” продължават да плащат такса, за да прекосят българо-румънската граница. Плащат и румънци, и българи в двете посоки.

През седмицата търговските камари на София и Русе заявиха намерението си да поискат от министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев тези плащания да отпаднат, за да не затрудняват търговията. Без да се ангажира с окончателно становище министърът изрази мнение, че таксата за товарните автомобили трябва да остане, възможно е обаче да бъде намалена за леките коли.

Сега удоволствието да напуснеш или влезеш в България струва между 6 и 37 евро в зависимост от превозното средство.


Средно около 25 милиона лева влизат за година във фонд „Републиканска пътна инфраструктура” само от такса Дунав-мост, изчисли преди време Николай Младенов, тогава евродепутат. От тези пари обаче в съоръжението почти нищо не се влага. През последните 20 години са правени само козметични ремонти. До преди 2 месеца не светеха и лампите на моста, но след намесата на вицепремиера Меглена Плугчиева, вече народен представител от Русе, осветителните тела в нашия участък бяха ремонтирани.


За хората, преминаващи по Дунав мост обаче, остава неясен отговорът как се формира таксата и как точно се използват парите.

Добромир Сяров: "Нямам никаква идея. Мостът е доста разбит."

Репортер: "Таксите според вас оправда ни ли са?"

Йолчо Тодоров: "Ако го асфалтират, ще са оправдани, но вижте какви дупки има, какво чудо е..."

Всъщност Дунав-мост изглежда занемарен по цялата си дължина, което означава, че румънската страна също използва парите от таксата за други цели. Новият министър на регионалното развитие Росен Плевнелиев смята, че таксите за товарния трафик са необходими.

Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството: "За тежкия трафик таксите трябва да останат, но по отношение на лекия, категорично трябва да се преосмислят и според мене дори да отпаднат."

Репортер: "А за намаляване при тежкия?"

Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството: "Не съм убеден, че това може да го направим. Знаете, че държавата в момента е в тежка финансова криза."


Често пътуващите коментират, че такива вноски в другите държави не се събират.

Йолчо Тодоров: "В Унгария не се плаща, в другите страни също."

Добромир Сяров: "Аз не съм плащал лично, но са доста по-добри като вид."

През последните години такса Дунав мост оказа негативно влияние и върху икономическите и чисто човешки отношения. Българи и румънци, най-бедните членове на Евросъюза, се замислят, преди да направят разходка до съседния град. Защото към разстоянието от 60 км между Русе и Букурещ се прибавя и таксата от 6 евро плюс още 6 за винетка в едната посока.

http://infocenter.bnt.bg/

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?