ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

“Гражданската отговорност“ ще расте плавно

bnt avatar logo от Светлозара Казасян
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
Икономика

До 200 лв. се очаква да стигне премията за "Гражданска отговорност" при най-ниския клас автомобили за следващата година при средно 164 лв. сега - прогнозата направиха застрахователи и експерти на конференция „Отговорни към себе си, отговорни към останалите". Въпреки плавния ръст на премията загубата на застрахователните компании от тази застраховка за 2008-ма година възлиза на 100 млн. лв.

гражданската отговорност расте плавно

До 200 лв. се очаква да стигне премията за "Гражданска отговорност" при най-ниския клас автомобили за следващата година при средно 164 лв. сега - прогнозата направиха застрахователи и експерти на конференция „Отговорни към себе си, отговорни към останалите". Въпреки плавния ръст на премията загубата на застрахователните компании от тази застраховка за 2008-ма година възлиза на 100 млн. лв.

Въпреки загубите практиката показва, че най-ожесточената битка между застрахователите в търсене на клиенти е имено при застраховката ГО. Мобилизира се цял арсенал бонуси - от пилета до бензин, защото застраховката е задължителна и носи свежи пари. Така по време на кампания се стига до занижаване на премиите, което може да постави системата в риск.

Емил Атанасов - заместник-председател на Комисията за финансов надзор: "По отношение на цените - това, което сме постигнали като консенсус със застрахователите, е, че всички са узрели за това, че цената трябва да се качи. Виждате, че щетите стават по-големи, няма причини цената да остане на това ниво, при положение, че застраховката е на загуба. Моите очаквания, че застраховката като премия ще се покачва, но това ще става постепенно и бих казал мъчително.

Най-големият риск обаче идва от факта, че всяко 5-то превозно средство в България е без Гражданска отговорност. Експеримент, направен на едно от най-оживените кръстовища в столицата с помощта на видеонаблюдението, показва, че само за един час през него са минали 220 автомобила без ГО.

Според застрахователите - от контрола на Комисията за финансов надзор и органите на КАТ зависи процентът на недобросъвестните водачи без ГО да намалее. В противен случай България може да се окаже санкционирана от ЕК, която да наложи връщането на проверките за българи по границите на ЕС. От законодателя бяха поискани увеличени санкции при липса на ГО и промени в нормативната уредба, облекчаваща работата на системата.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?