Ситуацията след блокирания въздушен трафик - пътници се трупат от сутринта по летищата във Франкфурт, Дюселдорф и Берлин, а солидарността с исканията на пилотите е рядкост съвсем не само сред тези, които са пропусналите полетите си.
Стачниците по правило будят симпатии - бедните и онеправданите се борят срещу капиталистите и експлоататорите. Но в точно този случай има „утежняващи" вината обстоятелства: пилотите от Луфтханза съвсем не са бедни - заплатите на някои стигат 300 000 евро годишно, а самата авиокомпания е под особено тежък конкурентен натиск. И е логично да иска да поспести от огромните суми /11 милиарда евро годишно/, предназначени не за друго, а за пенсиите на тези пилоти, които не желаят да работят след 55 години и се възползват от правото си до навършването на възрастта за пенсиониране да получават 60 процента от заплатата си без да работят. Но пилотите не са съгласни, а несъгласието им води до десетки милиони загуби на стачен ден, което определено няма да допринесе за подобряването на финансовото състояние на „Луфтханза".
Да не забравяме, че искат и още нещо - 10 процента увеличение на заплатите. Действията на пилотите вече бяха наречени и безотговорни, и неразбираеми. Защото кой не би искал да се пенсионира на 55? И какво да кажат 400-те хиляди потърпевши пътници? В отношението към стачката на пилотите в Германия цари рядко срещано единство на мненията.
Автор: Биляна Михайлова, Дойче Веле