След 83 години филмът „Метрополис" най-после получи овациите на публиката. Това стана на кинофестивала „Берлинале", където ленатата преживя втората си премиера. С критиката си на капитализма научнофантастичният филм от началото на миналия век е повече от актуален. Сред зрителите на реставрираното копие бе и холивудската звезда Леонардо ди Каприо. Заедно с режисьора Мартин Скорсезе двамата представиха днес на „Берлинале" новия си филм - психотрилърът "Злокобен остров".
След 83 години филмът „Метрополис" най-после получи овациите на публиката. Това стана на кинофестивала „Берлинале", където ленатата преживя втората си премиера. С критиката си на капитализма научнофантастичният филм от началото на миналия век е повече от актуален. Сред зрителите на реставрираното копие бе и холивудската звезда Леонардо ди Каприо. Заедно с режисьора Мартин Скорсезе двамата представиха днес на „Берлинале" новия си филм - психотрилърът "Злокобен остров".
В Берлин повторната премиера на "Метрополис" привлече вниманието не само на 2000 зрители в залата на „Фридрихщатпаласт", но и на публика пред Бранденбургската врата. Въпреки минусовите температури стотици хора гледаха прожекцията на открито. За да се топлят, зрителите подскачаха и пийваха греяно вино. А във Фридрифщадпаласт директорът на фестивала не криеше радостта си от предстоящата прожекция:
Дитер Кослик, директор на „Берлинале": "Никой друг германски филм не е вдъхновил и не е повлиял по такъв начин на историята на киното, както режисьорът Фриц Ланг със своя "Метрополис". Голямо удоволствие и чест е за нас, че имаме възможност да прокажем оригинала на този легендарен филм, по случай 60-тата годишнина на фестивала."
Лентата всъщност представлява блестяща критика на капитализма. Тя разказва как богатите хора живеят във футуристичен свят с много удобства, докато бедните, които осигуряват тяхното богатство, живеят в отвъдното, задвижвано от машини. Филмът преживява първата си премиера в Берлин на 10 януари 1927. Творбата на режисьора Фриц Ланг обаче се оказва пълен провал. Затова многократно е орязвана, но въпреки това си остава неуспешна.
Десетилетия наред изхвърлените части не могат да бъдат открити. Преди две години съвсем неочаквано в Аржентина намират негативи, с които лентата е реставрирана. Впечатляващият филм от епохата на нямото кино е част от световното културно наследство. След втората берлинска премиера предстоят прожекции по широките екрани.
Материалът е излъчен в "По света и у нас".