Една от най-натоварените магистрали след края на почивните дни се очаква да бъде "Люлин". Тя обаче продължава да е в ремонт. Реконструкция да струва около 260 хил. лв.
Автомагистралата имаше изключително кратък гаранционен срок- едва 1 година. Горе-долу именно с изтичането на "гаранцията" й през май 2012-та започнаха и проблемите по участъка.
Сега поддръжката на аутобана е изцяло от бюджета на агенция "Пътна инфраструктура". От там ни отговориха писмено, че досега ремонти по автомагистралата не са правени, а само са отстранявани "пропуски в изпълнението" в едногодишния период след пускането на магистралата в експлоатация.
В момента един от големите проблеми се очертава този със стените на 2 от трите тунела. По ирония на съдбата именно тунелът, пред който беше срязана лентичката при откриването, днес е с най-сериозни пукнатини. Подобно е и положението в третия тунел.
От агенция "Пътна инфраструктура" ни уверяват, че до края на месец юни ще приключат ремонтните дейности на облицовките на стените в първия и третия тунел на "Люлин". Какъв точно е проблемът не знаем, но наскоро отново се чуха обвинения, че всъщност тунелите по магистралата не били изпълнени правилно от инженерна гледна точка. Припомням ви, че те бяха изградени по т.нар. открит способ.
Магистрала "Люлин", чието трасе е около 20- километра, беше официално открита на 16-ти май 2011-та година. Мнозина я запомниха като най-скъпата- общата стойност на целия проект е 185 милиона евро, т.е.- повече от 9 милиона евро на километър.