Агенция "Пътна инфраструктура" вече следи автомобилния трафик в реално време напълно автоматизирано. Общо 256 камери и датчици проследяват колко и какви автомобили се движат по второкласните и третокласни пътища на страната. С новата система ръчното преброяване на автомобилния поток по пътищата с камери отива в историята. От АПИ са категорични, че информацията от камерите ще се ползва само от агенцията.
Системата проследява автомобилния поток на 120 места в страната. Целта е пътната агенция получава информация за трафика в реално време и да планира бъдещи ремонти и разширения на пътища. Системата се състои от камери и датчици под пътното платно.
Стефан Малиновски, ръководител на проекта от фирмата-изпълнител: Това са индуктивните рамки, които преброяват и категоризират МПС-тата в 6 категории. Регистрационният номер се заснема, за да може да се види едно превозно средство в колко последователни пункта е било засечено. Един регистрационен номер, като се види в няколко пункта, се разбира какъв е потокът от коли.
Информацията за автомобилния поток се предава безжично от датчиците към сървъра на АПИ.
Мирослав Ценов, ръководител на проекта от АПИ: Във всеки автоматичен преброителен пункт са разположени камери за всяка пътна лента. И от тези компоненти получаваме информация както за броя на преминалите МПС-та, така и тяхната скорост, посока.
С автоматизираното проследяване на трафика отпада нуждата от хора, които да броят колите, но само по пътищата с датчици. Ръчното преброяване струва годишно на Агенцията по 1,5 млн. лв.
Инж. Лазар Лазаров, предс. на УС на АПИ: С тези разходи, които ние в момента ще спестим, реално в бъдеще се надявам да можем да покрием нова част от пътната мрежа като ремонти.
Данните от автоматизираната система сега показват, че най-натовареният второкласен път в България е Южната дъга на Софийския околовръстен път, по който преминават по 35 000 автомобила дневно.