88% от родителите на деца със специфични образователни потребности казват, че училището е основният им източник на подкрепа.
Юлия Панайотова, родител на дете със специфични обучителни трудности: В детската градина ни съветваха да не го пускаме в първи клас на 7 години, защото няма да може да се адаптира.Майката отказва да ги послуша, сама търси специалисти и днес 8-годишното момче вече е второкласник. Това обаче не се случва с почти половината от децата с обучителни трудности. България е на едно от първите места по брой деца с увреждания, отпаднали от образователната система. Основна причина е липсата на адекватно подготвени учители. Няма адаптирани учебни материали и програми, няма и разработени индивидуални планове за обучение, обясняват от Центъра за приобщаващо образование.
Люба Деветакова, социолог: Учителите се чувстват притеснени от това, че няма да могат да бъдат подготвени да посрещнат различните специални образователни потребности.Проучването показва още, че не във всички общообразователни училища има осигурен ресурсен учител, който да помага на детето в час.
Юлия Панайотова, родител на дете със специфични обучителни трудности: Тези специалисти са много натоварени и нямат достатъчно време да работят еднакво с всички деца и на практика на тях им се налага да избират.Все още има родители, които имат притеснения в класа да има дете с някакво увреждане. Постепенно обаче нагласите се променят. В следващите две години в 5 училища в страната учители и специалисти ще бъдат обучавани как всяко дете да се чувства добре в училище. Проектът "Едно училище за всички" има за цел създаването на български модел за изграждане на приобщаващо училище.
Ива Бонева, изп. директор на Център за приобщаващо образование: Всяко дете трябва да ходи на училище с връстниците си, законът казва, че трябва да ходи в училище, но не знаем как.Тенденцията е броят на децата със специфични образователни нужди да се увеличава.