Индийските власти продължават да търсят причината за тежката авиокатастрофа в южния град Мангалор с близо 160 жертви. Все още не са открити черните кутии на разбилия се Боинг 737.
Индийските власти продължават да търсят причината за тежката авиокатастрофа в южния град Мангалор с близо 160 жертви. Все още не са открити черните кутии на разбилия се Боинг 737.
Съболезнователни послания изпратиха редица страни, включително Китай, Пакистан, Русия и Великобритания. Очаква се в следствието да се включат и чуждестранни експерти.
Остава загадка точната причина за трагедията, разиграла се на летището в Мангалор - съоръжение върху хълм, заобиколен от джунгла. Една от двете писти е била удължена през 2006-та, за да може да приема и по-големи машини като Боинг 737.
Според министерството на гражданската авиация досега там са извършени общо около 32 хиляди кацания. Критиците обаче изтъкват, че не е предвидено място за грешки. На място работи внушителен екип следователи, които разрязват корпуса в търсене на доказателства.
Продължава и събирането на отломки, разпръснати в обширен район. В помощ на следствието пристигат и специалисти от производителя Боинг. Властите засега не излизат с официална хипотеза за случилото се и очакват повече яснота след намирането на черните кутии. Едва след това ще се установят с точност параметрите на полета.
Новият самолет, само на три години, управляван от опитен пилот, излезе от пистата и се разби в условия на относително добра видимост - около 6 километра. Оцеляха само осем души, като един почина по-късно от раните си.
Катастрофата отново хвърля съмнение върху сигурността на бурно развиващата се авиационна индустрия в Индия и поставя въпроса доколко инфраструктурата на страната отговаря на бързия икономически растеж.