ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как мотивират в българските фирми

bnt avatar logo от М. Гаврилов
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
Икономика

Българските фирми, особено средните и малките, не обръщат никакво внимание на мотивацията на персонала си. Това отчита Жан Истас, който ръководи консултантска компания. Според него това е голяма грешка.

мотивират българските фирми

Българските фирми, особено средните и малките, не обръщат никакво внимание на мотивацията на персонала си. Това отчита Жан Истас, който ръководи консултантска компания. Според него това е голяма грешка.

Компанията, която управлява Жан Истас се занимава основно с ваучери за храна. След наблюдение на бизнеснравите у нас, обаче, откриват нова, непокрита пазарна ниша – българските мениджъри рядко се замислят върху въпроса "как да накарам служителите си да дадат всичко от себе си".

Жан Истас - генерален мениджър Содексо Мотивационни решения: "Това, което виждаме днес в България, е прилагането на политиката за мотивиране на персонала само в международните компании и големите български компании. В средните компании подобни практики не се развиват. Хората, които се занимават с човешки ресурси, работят главно като чиновници и изпълняват административни задачи. Много може да се направи в това отношение в България."

Мотивацията е критично важен проблем, посочва Истас. Без нея служителите в една компания са просто хора, които работят заедно. Успехът се постига само когато персоналът изпитва и удоволствие от изпълнението на задачите си. Заплатата е важна, но недостатъчна.

Жан Истас - генерален мениджър Содексо Мотивационни решения: "Заплатата е едно от многото измерения за мотивация и ангажираност на персонала. Други предпоставки могат да бъдат също така допълнителните бонуси, също така балансът между личния и професионалния живот, работната среда, отношенията с шефа, оценяват ли се вашите усилия и т.н. Мотивацията се състои от много различни неща."

Подходът за мотивиране на външни за фирмата хора, като дистрибутори и клиенти, е микс между рационалното и емоционалното, обяснява Истас. За да подбудиш някой да купи продукта ти, от значение е понякога дизайнът, понякога подредбата на щанда, а понякога помага и лек натиск към потребителя.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?