Държавата иска яснота какви са производствените разходи на "Лукойл" и как влияят върху крайните цени на горивата. Този въпрос се очаква дабъде повдигнат днес от представителя на държавата в Надзорния съвет накомпанията - заместник-министърът на транспорта Камен Кичев.Надзорният съвет заседава от късния следобед в Бургас.
Без да се знае какви са производствените разходи на рафинерията,
сериозно решение на проблема с цените на горивата не може да се
търси, смята икономическият министър Трайчо Трайков.
Решение на проблема с цените на горивата, според икономическия
министър Трайков, може да се търси едва след като станат ясни всички
обективни фактори, които им влияят - цени на суровия петрол, акцизи,
ДДС и производствени разходи на Лукойл. И това е черната кутия, която все още не знаем какво представлява.
Ако Лукойл откаже да разкрие производствените си разходи, всички ще
знаят, че това е така, заяви Трайков. А ако се окаже, че цените за преработка са високи, тогава трябвало да има внос. Сметките на
финансовия министър Дянков, че ако биодобавката отпадне, това ще свали
цената на дизела с 6 стотинки, се разминават с тези на Трайков.
Това, което сметките показват е, че биокомпонентата е отговорна максимум за половин до една стотинка от цената на крайните продукти. Тогава въпросът е защо бензиностанциите продават дизела с биокомпонента по-скъпо и това е въпрос, на който все още няма отговор.
Икономическият министър не приема идеята ДКЕВР да започне да регулира
и цените на горивата, защото това щяло да е стъпка назад.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път