ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Дискусия за пазара на горива

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
Икономика

Фирми - вносители на горива се оплакаха пред депутати, че работят на загуба. Това стана ясно по време на дискусия за пазара на горива и начина, по който се формират цените.

дискусия пазара горива

Фирми - вносители на горива се оплакаха пред депутати, че работят на загуба. Това стана ясно по време на дискусия за пазара на горива и начина, по който се формират цените.

Икономическата комисия поиска да чуе мнението на търговците и на фирмите-производители и вносители на горива.

"Лукойл" губи по 12 ст. от продажбата на литър бензин А 95, а печалбата от литър дизел е само една стотинка. Това съобщи зам.-генералният директор на компанията Сергей Гиндич, като показа подробна разбивка как е формирана цената.

От "Ромпетрол" пък обявиха, че от три години фирмата работи на загуба, която възлиза вече на 25 млн. лева. Тези твърдения изненадаха повечето депутати и провокираха спонтанните им реакции.

Румен Овчаров - депутат, КБ:
- Слушам и не вярвам на ушите си. Нали разбирате, че това е пълен абсурд.

Петър Димитров - депутат, КБ:
- Ако вземем Люксембург е 15 пъти по-евтина, че данъците ни са най-ниски, че акцизът ни е най-ниският - как се обяснява тази цена?

Сергей Гиндич - зам.-генерелан директор по доставки и продажби в "Лукойл":
- Искам да имате предвид, че данъците в Люксембург са много по-ниски - там акцизите и данъците са много по-ниски. В Люксембург всеки може да разтоварва горива където иска, докато в България това става единствено в лицензирани данъчни складове.

На критиките отляво, че това осъждане няма да роди конкретни резултати - председателят на Икономическата комисия Мартин Димитров контрира, че е чул ценна информация за ценообразуването на горивата. Валентин Николов от ГЕРБ пък настоя бързо трябва да се намерят отговори на въпросите.

Валентин Николов, депутат ГЕРБ:
- Има ли картел, няма ли картел. Ако чакаме КЗК след една година да каже, че има картел, кой ще възстанови сумите на българските потребители.

Част от депутатите се обединиха, че са необходими корекции в закона за акциза и данъчните складове, за да се улесни вносът на горива в страната.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?