Проблемът на образователната система в световен мащаб в момента е, чеподготвя добри служители, но не и работодатели и мениджъри. Това каза въвВарна министърът на образованието Сергей Игнатов. Той участва в национална кръгла маса, на която беше обсъден на проектозаконът за предучилищното и училищното образование.
Проблемът на образователната система в световен мащаб в момента е, че
подготвя добри служители, но не и работодатели и мениджъри. Това каза във
Варна министърът на образованието Сергей Игнатов. Той участва в национална кръгла маса, на която беше обсъден на проектозаконът за предучилищното и училищното образование.
Според бизнеса в България образователната ни система не произвежда добри изпълнители. Министър Игнатов е на мнение, че тези въпроси трябва да намерят решение с промяната на закона за училищното образование.
Сергей Игнатов - министър на образованието: - Ние трябва да решим и двата проблема. Хора, които да бъдат добри служители и изпълнители и едновременно с това да насърчаваме дръзките, защото в новата информационна среда ще намалява броят на хората на наемния труд.
В концепцията на проектозакона е използван и британският опит.
Сергей Игнатов - министър на образованието : - Британският модел е най-раздвижен в момента, дава възможност за избор, но децата след 10 клас ще могат да избират профил или да ходят в професионална гимназия.
Според педагозите обаче в новия закон трябва да намери място нормативната база, уреждаща професионалното образование.
Янка Бакалова - директор ПГИ " д-р Иван Богоров" - Варна : - И концепцията не дава отговор на въпроса как всъщност държавният
образователен стандарт за придобиване на квалификация ще кореспондира с руг закон, както е в момента.
В момента се извършва преглед на държавно-образователните изисквания, като целта е по-късно да се мине към ключови омпетенции на учениците.
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги