„Виваком" сключи договор с мъж с психиатрично заболяване по телефона и промени тарифния му план за хора с увреждания на редовен.
„Виваком" сключи договор с мъж с психиатрично заболяване по телефона и промени тарифния му план за хора с увреждания на редовен.
Сега мъжът, който е стопроцентов инвалид, ще трябва да плаща с 12 лева повече на месец, тъй като от телекома отказали да разтрогнат новия контракт.
За случая ни информира майката на Йордан, която се грижи за него от 30 години, и е единственият упълномощен да го представлява. От съображения за конфиденциaлност няма да ви покажем лицето на жената.
Телефонният пост на болния Йордан от 18 години е на тарифен план за инвалиди и всеки месец мъжът плаща по лев и осемдесет. Изненадващо на 26 април, майка му получава нов договор с месечна такса от 13.80.
В документа пише, че стопроцентовият инвалид е приел условията по телефона и контракта влиза в сила на 19 април. За да спази седемдневния срок за обжалване, жената веднага отива в най-близкия клон на Виваком, от където я свързват с централата в София.
„Обясних цялото положение, че той е инвалид първа група, че е на 100 процента болен, не бива по телефона с такъв човек да се прави договор. "Ама госпожо -вика - той обеща". Какво е обещал не знам."
- Той способен ли е сам да разсъждава, за да сключи договор?
- Не, не, не, не може.
От Виваком обяснили, че договорът не може да бъде разтрогнат и ще действа в следващите две години.
"Той е с пенсийка 200 лв. Да го храня ли, да го обличам ли, лекарства ли да му взимам, да му плащам разноските - телефон, ток, вода, какво по-напред да правя?"
След наш сигнал, от Виваком направиха пълна проверка на случая. Оказа се, че смяната на тарифните планове е станала автоматично, а причината е забавянето на решението на ТЕЛК за преосвидетелстване на Йордан.
Благодарение на нашата намеса, от днес телефонният пост на болния мъж ще бъде върнат на старата тарифа за инвалиди.
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги