ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
ОГРОМНИ! България си осигури световен финал
Чете се за: 04:30 мин.

ЗАПАЗЕНИ

По-високи резултати на матурите

bnt avatar logo от Цвета Младенова
A+ A-
Чете се за: 01:06 мин.
У нас

Увеличили са се шестиците на матурите и са намалели двойките. Това показва статистиката на образователното министерство след приключване на зрелостните изпити.

високи резултати матурите
Увеличили са се шестиците на матурите и са намалели двойките. Това показва статистиката на образователното министерство след приключване на зрелостните изпити. Като цяло тази година са намалели по-ниските оценки и са се увеличили по-високите. Същевременно обаче от данните става ясно, че учениците правят повече правописни, граматически и лексикални грешки, както и че не знаят къде се пишат запетайки и други препиналени знаци.

Разминаването между повишените резултати и общото ниво на учениците идва от факта, че тази година повече от половината зрелостници са избрали да пишат текст - есе или интерпретативно съчинение. За текстовете на матурата се получават повече точки и това вероятно е вдигнало общия резултат. Същевременно от образователното министерство обясниха, че са провели кампания в полза на писането.

Най-много са отличните оценки по езиците, като испанският държи първенството. Повече двойки има по география, но те са намалели значително в сравнение с миналата година. По избираемите предмети има отлив именно от географията, която миналата година беше най-предпочитана. Сега най-много ученици са избрали да държат изпит по биология и здравно образование, философия и английски език.

Градовете с най-добри резултати са София, Стара Загора и Пловдив. Най-ниски са резултатите в Разград, Търговище и Шумен. При матурата по български език и литература с най-високи оценки са зрелостниците от Италианския лицей, Немската гимназия и Американския колеж в София.

Сергей Игнатов - министър на образованието:
"Проблемът с правописа е важен, проблемът с лексикалната ни култура е важен и той според мен глобално се дължи на изискванията, които имаме и начина, по който преподаваме тази материя, тъй като я преподаваме в полза на теорията, а не на практиката и затова искаме сега да преобърнем системата и с новите учебни програми заниманията да бъдат повече практически - така че постепенно в първи, втори, трети клас да се усвоява по-богата лексика, да се усвоява правописа, а цялата теория да бъде изнесена по-късно, след като практически вече са усвоени тези неща."

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?