НОВИНИ

Проверка на фирмата превозвач „Ентуртранс”

Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" е започнала пълна проверка на фирмата превозвач Ентур транс, която притежава лиценз за превоз на пътници по вътрешни линии.

bnt avatar logo
от Иво Никодимов, Веселин Григоров
19:58, 15.06.2011
Чете се за: 03:09 мин.
У нас
проверка фирмата превозвач ентуртранс
Снимка:
Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" е започнала пълна проверка на фирмата превозвач Ентур транс, която притежава лиценз за превоз на пътници по вътрешни линии.

Ще бъде разследвана техническата изправност на автобуса и фирмата, извършила техническия преглед. Катастрофиралият автобус по документи е собственост на фирма „Бургас Тур 90", но е отдаден под наем на транспортната компания „Ентуртранс".

И двете фирми са собственост на турски граждани, показа проверка в търговския регистър. Рейсът е бил стар, на 23-години.

Екип на "По света и у нас" откри базата, където се подготвят за път автобусите на фирма Ентуртранс и разговаря с автомонтьора, прегледал последен злополучния рейс.

„Ентуртранс" и „Бургас тур 90" са двете страни на една монета. Фирмата „Бургас тур 90" е регистрирана през миналата година с 10 лева уставен капитал. Собственик е 21-годишният турския гражданин Бурак Саглам.

Бурак е племенник на Ениз Ченгел, собственик на „Ентуртранс". След учредяването на новата фирма - старата „Ентуртранс" прехвърля на „Бургас тур 90" 6 стари автобуса.

По това време „Ентуртранс" вече има задължения към кредитори за над 3 600 000 лева и новите й автобуси са запорирани от лизингодатели. На 9-ти февруари тази година фирмата подава молба за обявяване в несъстоятелност.

„Ентуртранс" притежава лиценз за пътнически превози на територията на страната до 2015 година и докато приключи процедурата по несъстоятелност, наема от „Бургас тур 90" по-рано прехвърлените й автобуси.

Репортер:
- Колко автобуса на Бургастур 90?

Николай Точев, управител на офиса на „Ентуртранс":
- 6 мисля, че са. Като в движение са вероятно 5, един е в сервиза, който се ремонтира.

Репортер:
- Тези автобуси били ли са преди това собственост на Ентуртранс?

Николай Точев, управител на офиса на „Ентуртранс":
- Това не го знам, аз съм тук от тази година. Мога да коментирам това, което аз знам, останалото управителя, счетоводството.

Управителят на „Ентуртранс" Ениз Ченгел го няма. Пред офиса на фирмата дойде да го чака и лично шефът на автомобилната инспекция в Бургас, докато подчинените му проверяват щателно всички документи на превозвача.

Репортер:
- Трудовите договори видяхте ли ги на шофьорите?

Николай Милушев, директор на ДАИ-Бургас:
- Все още не. Чакаме управител ли кой все още да се накани да представи трудовите договори. Ние чакаме от сутринта да ни представят два трудови договора и картончетата за психопрегледите на водачите, вижте колко е часа, 11 часа е вече.

Инспекторите на ДАИ все пак успяха да установят, че злополучният 23-годишен автобус е преминал технически преглед на 7-ми март в Карнобат. Според документите са спазени и изискванията превозното средство да се проверява от автомонтьор преди пътуване.

Екипът ни обаче, реши да види какво се случва в гаража на фирмата. Там намираме шофьорът на автобуса, който трябва да потегли за София днес по обед.

Репортер:
- Сигурен ли сте вие като шофьор в тези автобуси?

Кемал Муса, шофьор в „Ентуртранс":
- Майстора е там.

Репортер:
- Имате доверие на майстора, така ли?

Кемал Муса, шофьор в „Ентуртранс":
- Как да нямам доверие.

Репортер:
- И сте убеден, че автобусите са безопасни?

Кемал Муса, шофьор в „Ентуртранс":
- Иначе как ще тръгвам на път, аз имам три деца.

В над 20- годишната си история като шофьор на автобус Кемал за първи път днес отказва да пътува. Казва, че тежко преживява загубата на колегата си и не може да поеме риска да вози пътници. Посочва ни автомонтьора, който подготвя возилото за поредното пътуване.

Кадир Асосой, автомонтьор в „Ентуртранс":
- Автобусът, който пътува наша фирма, 1 часа пътува, всичко проверка праим, така пуска.

Репортер:
- Тука сте го проверявали?

Кадир Асосой, автомонтьор в „Ентуртранс":
- Да.

Репортер:
- Всичко ли беше наред?

Кадир Асосой, автомонтьор в „Ентуртранс":
- Да, ако е наред така пускам пътя.

Кадир твърди, че всяка сутрин проверява и подготвя автобусите на фирмата, които ще пътуват през деня. Резервният шофьор на този автобус не се е отказал от пътуването, той е стажант във фирмата, но твърди, че може да се справи и сам с пътя до София.

Мартин Михайлов, стажант-шофьор в „Ентуртранс":
- Автобуси не съм карал, обаче много големи животни съм карал. Три години имам стаж с камиони.

Поредното нарушение на „Ентуртранс", втори шофьор да е човек без опит, оказва се не учудва никого. Превозвачът се оказва, че е известен като редовният нередовен в автомобилната инспекция.

Николай Милушев, директор на ДАИ-Бургас:
- Ние сме я проверявали много пъти фирмата, има много жалби, много актове сме й писали.

Репортер:
- Какви са най честите нарушения, за които сте ги санкционирали?

Николай Милушев, директор на ДАИ-Бургас:
- За неизпълнение на маршрутните разписания. Последният така фрапиращ случай, доколкото си спомням беше скоро - продадени билети на пътниците - автобус няма.

Актовете на инспекторите обаче са обжалвани от „Ентуртранс", съдът ги е отменил и така лиценза на фирмата не може да бъде отнет. Само преди месец шофьорът на злополучния автобус Светослав Димитров е санкциониран, защото не е почивал според регламента.

В катастрофата тази нощ смъртта си намира неговият колега Иван Чакъров. Приятелят му Тодор Иванов разказа, че търсил Иван, но телефонът му не отговаря. По-късно разбрал за трагедията.

Тодор Иванов, приятел на загиналия Иван Чакъров:
- Бяхме много добри приятели, много сме си помагали. Той имаше проблеми, продаде си апартамента. Купи си друг в Меден рудник, кредити трудно обслужваше. Помогнах му да си намери работа, почна там, ама нещо не плащаха както трябва и даже днес имахме среща отново да търся някакъв начин да му помогна.

Оказа се, че не само Иван Чакъров е имал проблем с получаването на заплатата си от „Ентуртранс". Бивши шофьори разказаха, че фирмата им дължи много пари.

Още подробности можете да видите във видеофайла.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Преди връчването на мандата - последен кръг от консултациите при президента (ОБЗОР)
Преди връчването на мандата - последен кръг от консултациите при президента (ОБЗОР)
20:07, 12.12.2024
Чете се за: 06:17 мин.
Процедурата по импийчмънт - при какви обстоятелства може да се поиска?
Процедурата по импийчмънт - при какви обстоятелства може да се поиска?
19:43, 12.12.2024
Чете се за: 02:57 мин.
Ще поскъпне ли токът в рамките на този отоплителен сезон?
Ще поскъпне ли токът в рамките на този отоплителен сезон?
19:27, 12.12.2024
Чете се за: 01:45 мин.
Надежда Нейнски за Шенген: България показа присъствие и беше част от важни европейски решения
Надежда Нейнски за Шенген: България показа присъствие и беше част от важни европейски решения
18:46, 12.12.2024
Чете се за: 01:22 мин.
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
18:18, 12.12.2024
Чете се за: 03:37 мин.
Състоянието на водния ресурс е тревожно
Състоянието на водния ресурс е тревожно
18:11, 12.12.2024
Чете се за: 01:35 мин.
Главчев: 1,6 милиарда лева годишно ще е финансовият ефект от Шенген
Главчев: 1,6 милиарда лева годишно ще е финансовият ефект от Шенген
17:12, 12.12.2024
Чете се за: 01:05 мин.
Вярно ли е, че през 1990 година е имало 14 милиона животни, а сега са под половин милион?
Вярно ли е, че през 1990 година е имало 14 милиона животни, а сега са под половин милион?
17:02, 12.12.2024
Чете се за: 07:20 мин.
Наталия Киселова поздрави Карлос Насар за спечелената световна титла
Наталия Киселова поздрави Карлос Насар за спечелената световна титла
16:16, 12.12.2024
Чете се за: 01:20 мин.
МЕЧ след консултациите при президента: С ГЕРБ разговори няма да водим
МЕЧ след консултациите при президента: С ГЕРБ разговори няма да водим
16:03, 12.12.2024
Чете се за: 01:42 мин.
Пирамиди, заплахи и измамни схеми: Версията на Калина и Калин от BETL
Пирамиди, заплахи и измамни схеми: Версията на Калина и Калин от BETL
15:52, 12.12.2024
Чете се за: 04:47 мин.
13 години по-късно няма виновен за смъртта на 19-годишна родилка
13 години по-късно няма виновен за смъртта на 19-годишна родилка
15:44, 12.12.2024
Чете се за: 01:25 мин.
Топ 24
Най-четени
За състоянието на ранените
За състоянието на ранените
Министър Московски разпореди проверки на фирмата превозвач
Министър Московски разпореди проверки на фирмата превозвач