Пътници разбрали за отнетия лиценз на фирмата днес побързаха да върнат билетите си. Според законовите разпоредби, ако пътуването не се реализира по вина на фирмата - превозвач потребителят има право да получи парите си обратно. Ако дружеството обяви фалит обаче гаранция за връщане на парите без съдебни дела няма.
Пътници разбрали за отнетия лиценз на фирмата днес побързаха да върнат билетите си. Според законовите разпоредби, ако пътуването не се реализира по вина на фирмата - превозвач потребителят има право да получи парите си обратно. Ако дружеството обяви фалит обаче гаранция за връщане на парите без съдебни дела няма.
Николая е купила билетите си до морето преди седмица. Веднага щом разбира, че фирмата е с отнет лиценз бърза да върне билетите си и за нейна изненада успява:
Николая Илиева:
- Дори не се наложи да им обяснявам - само казах билет за връщане, те просто казаха да си го дам билета и върнаха ми парите за 5 минути всичко стана, много бързо и много се зарадвах. Пълната сума ти възстановиха? да пълната сума.
От асоциация "Активни потребители" също посъветваха хората, които искат да върнат билетите си да го направят час по-скоро, в противен случай може и да нямат късмета на Николая.
Богомил Николов - асоциация "Активни потребители":
- Фирмата може да спре да плаща, да изпадне в състояние на несъстоятелност и никой от потребителите да не може си върне парите.
Все още регламентът за защита на потребителите на автобусни превози в европейския съюз не е влязъл в сила. Затова и подобни казуси у нас се решават по търговския закон. Това означава, че при фалит всеки кредитор, какъвто на практика са и пътниците могат да си потърсят парите по съдебен ред.