ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
МВР атакува финансови и заложни къщи в София (СНИМКИ)
Чете се за: 00:47 мин.
Гръцките фермери затвориха ГКПП "Кулата –...
Чете се за: 00:32 мин.
ЕК започна разследване на "Гугъл"
Чете се за: 01:07 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Превозвачите в Благоевград

bnt avatar logo от Елена Чимева - РТВЦ-Благоевград
A+ A-
Чете се за: 01:03 мин.
У нас

Много шофьори на автобуси се свързаха с нас. Поискаха да останат анонимни от страх да не загубят работата си, но разказаха за фрапиращи нарушения при поддръжката на автобусите и осъществяване на превозите, както и за лошите условия на труд.

превозвачите благоевград
Много шофьори на автобуси се свързаха с нас. Поискаха да останат анонимни от страх да не загубят работата си, но разказаха за фрапиращи нарушения при поддръжката на автобусите и осъществяване на превозите, както и за лошите условия на труд.

Честа практика е шофьорите да не почиват след дълъг курс както им се полага, казват от транспортни фирми. За да изкарат повече пари, някои дори превозват пътници на разстояние около 800 километра на ден пет пъти в седмицата.

Съгласно закона, когато едни шофьор тръгне на дълъг път, той трябва след четири часа да почива 45 минути и след това да кара още 4 часа и то за едно денонощие.

Специален писец на тахографа в автобуса отчита часа на тръгване, с колко километра се е движела колата, колко време е спирала за почивка и кога е пристигнала. Такъв контрол на пътя обаче почти не се извършва, казват шофьори. Нито спукана гума, нито скъсаната греда са причина за катастрофата на автомагистрала Тракия категорични са превозвачи.

Проблемът с инцидентите на пътя е, че се допускат доста грешки при внасянето на автобуси от чужбина и регистрирането на фирми у нас и то особено от Турция, разказаха шофьори. Според тях всички фирми за превоз в Шумен, Разград и Хасково са турски.

Георги Рашков според Рашков - собственик на превозваческа фирма:
- Турци регистрират фирми в България, ходят на конкурски, печелят линии работят шефовете са в Турция тука може би контрола не се знае това е моето мнение.

Най-дългият път, който изминават шофьорите на автобуси от благоевградско, е до морето. Това, което ги притеснява когато пътуват е натовареното движение, а не техническата изправност на колата. Разказаха ни, че се доверяват изцяло на механиците.

Асен Тачев:
- Механика с тоя подпис гарантира, че автобусът е технически изправен разбирате ли значи има си отговорност.

Шофьорите признаха, че много от колегите им правят компромиси с гумите. Вместо качествени за хиляда лева купуват наполовина по-евтини.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?