Безплатната телефонна линия за сигнали на деца - 116 111 е приела близо 60 хиляди обажданията от началото на годината.
Цветелина Георгиева - Държавна агенция за закрила на детето: "Винаги в такива случаи консултантът се стреми да събере максимална информация, за да оцени непосредствения риск и веднага сигналът се предава към Отдела за закрила на детето".Не са единични случаите, в които след обаждане институциите разбират, че деца живеят при нечовешки условия - в колиба или обор. Затова е важно е да има кой да подаде сигнал.
Цветелина Георгиева - Държавна агенция за закрила на детето: "Искам да подчертая, че дори когато сигналите са анонимни, те се проверяват, за да може да бъде оказана своевременна подкрепа и да не се стига до драстични случаи".По-активни са децата от големите градове, докато в малките населени места те рядко се престрашават да позвънят. Тревожен е фактът, че от училищата рядко сигнализират за деца в риск.
Цветелина Георгиева - Държавна агенция за закрила на детето: "Някои от учителите не познават и не сигнализират за формите на насилие. Част от учителите и директорите смятат, че могат да решат вътрешно проблема, което не би трябвало да се допуска".Националният телефон за деца 116 111 работи денонощно, без почивен ден. Но заради недостатъчния брой на консултантите не всички обаждания могат да се приемат. А разговорите са безплатни, независимо дали обаждането е от стационарен или мобилен телефон.