Всеки почиващ с редовни здравни осигуровки има право на безплатна медицинска помощ. Чуждестранните туристи пък задължително трябва да имат здравна застраховка докато пребивават в страната ни, което им гарантира
отново безплатно медицинско обслужване.
Знаят ли обаче летовниците къде да получат помощ при нужда и как да не попаднат на лекари фантоми?
На всеки ъгъл в Слънчев бряг има медицински кабинети. В почти никой, обаче, не работят със Здравната каса и туристите са принудени да си плащат. Здравната книжка не е достатъчна, за да ви прегледат безплатно. Първо трябва да имате направление от личен лекар, а в комплекса има само двама.
Туристка: "На мен ми се е случвало да си плащам. Нищо, че съм здравно осигурена и със здравноосигурителна книжка."
Туристка: "Слава богу не ми се е налагало, но ако ми се наложи имам подозрения, че ще се наложи да си платя."
Туристка: "Взела съм си книжките на децата и моите, ако се налага ще платим, поставят ни пред свършен факт."
Туристическите застраховки осигуряват безплатно обслужване на почиващите, но само в медицинските центрове, с които работят.
Венцислава Петкова - мениджър в частен медицински център: "Ние работим с всички застрахователни компании без изключение и не е необходимо да се плаща освен, ако не е някакво изключение. Има видове застраховки, които включват самоучастие на пациента в лечението."
Голяма част от чуждестранните туристи, обаче, не знаят в кои центрове могат да ползват медицинската си застраховка. В повечето случи те влизат в първия срещнат лекарски кабинет, където цената за обикновен преглед може да достигне и 50 евро.
Турист: "Аптеки има навсякъде, но лекар не зная къде да потърся."
Турист: "Ние имаме карти и ако се наложи ще звъннем на медицинска помощ."
От тази година всички хотели са задължени да поставят на видно място списък с лечебните заведения, които работят със Здравната каса. Поликлиниките пък трябва да имат ценоразпис с платените услуги.