Две браншови организации в междуградския и международния транспорт смятат да предложат на ресорното министерство да се въведе задължително ползване на колани във всеки автобус, който пътува по междуградски линии или извън страната. Така, според превозвачите, ще се повиши безопасността на пътниците и ще спре използването на стари автобуси по тези маршрути. Наш екип провери какви са нагласите на превозвачи и пътници на автогарата в Силистра.
Две браншови организации в междуградския и международния транспорт смятат да предложат на ресорното министерство да се въведе задължително ползване на колани във всеки автобус, който пътува по междуградски линии или извън страната. Така, според превозвачите, ще се повиши безопасността на пътниците и ще спре използването на стари автобуси по тези маршрути. Наш екип провери какви са нагласите на превозвачи и пътници на автогарата в Силистра.
Нито един от автобусите, които потеглиха днес по обяд от силистренската автогара, не е фабрично снабден с колани. Според шофьори това е по-малкият проблем.
Ангел Михайлов - шофьор: - Най-лошото е, че ние няма как да накараме
пътниците да слагат колани. Като им кажеш: сложете си коланите, те си
слагат колани, ние си сядаме на местата и почваме да караме и те ги
свалят. Няма как да ги контролилраш. Не можеш да спираш на средата на пътя и да ги караш да си слагат коланите.
Пътниците обаче са на друго мнение.
Ето какво казват те:
- Аз лично винаги и като шофьор, и като пътник използвам
колан така, че препоръчително е да се въведе това в закона.
- Не. Честно ви казвам.
Ангел Михайлов - шофьор: - Не дай Боже при една авария коланът може
да помогне, а може и да навреди. Мненията са много спорни по този въпрос.
Лично аз съм за коланите.
От браншовите организации на превозвачите смятат да внесат предложението в транспортното министерство до 20 август. Те искат още да
се забрани преустроени товарни автомобили да превозват пътници и да се
ограничи използването на автобуси без необходимите системи за контрол,
които исигуряват безопасността на пътуващите.