Могат ли таксиметровите шофьори да отказват превоз и към кого да се обърнем, ако станем жертви на подобни нередности. Сигнал на наши зрители ни накара да направим проверка.
Разстоянието от Орлов мост до Плиска нормално струва между лев и двайсет и лев и петдесет. Защо тогава единственият вариант да бъдем превозени късно вечер, когато градски транспорт няма, е да платим близо четворно повече регламентираната сума? А може би вместо да търсим такси, готово да изпълни предназначението си, трябва да тръгнем пеша през така безопасната София в малките часове на деня, питат зрителите на „По света и у нас”.
Константин Улучев, мениджър продажби на фирма за таксиметров превоз:
- Нямат право да отказват курсове за прекалено къса дестинация.
Таксиметровият шофьор може да откаже превоз, само ако прецени, че е застрашена сигурността му, ако пътникът е пиян или ако иска да се качи в таксито с багаж или животно, които ще го замърсят. Според правилата шофьорът няма право и устно да се договаря за по-висока цена.
Константин Улучев, мениджър продажби на фирма за таксиметров превоз:
- Абсолютно не е допустимо устното договаряне с клиенти. Тарифите за таксиметров превоз са регламентирани, виждат се ясно на прозорците на автомобила.
Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация":
- Гражданите, които бъдат поставени в подобно положение е необходимо да ни сигнализират, като разбира се ние веднага ще извършим проверка.
Зрителите, изпратили кадрите до „По Света и у нас”, не са и помислили да се обадят на телефона за нередности в транспoрта - 940 9400. Телефонът заработи след жестоките катастрофи с автобуси през месец юни.
Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация":
- В тези случаи отговорност носи водачът, който откаже да извърши таксиметров превоз на пътници.
Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация":
- Съставят се актове за установяване на административни нарушения и се налагат глоби по закона за автомобилните превози.
Навсякъде по света, включително и у нас, таксиметровите шофьори нямат право да отказват превоз под претекст, че разстоянието е твърде кратко. В България, обаче, за пореден път, реалността коренно се различава от въведените норми.