Макар и с оспорван стачен ефект, кризата в БДЖ стана повод за острипарламентарни критики към транспортния министър. От БСП обвиниха, че се взимат панически решения, които бутат компанията към фалит и обвиниха ръководството на БДЖ в некадърност.
Петър Мутафчиев - депутат от КБ:
- Две години колко вагона ремонтирахте - 250 сега започват. 2008 година са 2700 и въпреки това благодарение на онези ремонти се носеха големи приходи на железницата и тя можеше да си плаща задълженията. А сега няма елементарна политика от едно ръководство което води железницата към фалит.
И според Иван Костов ръководството на БДЖ не прави реформи, а план за преструктуриране в условия на несъстоятелност с несигурен резултат. Според него сега отново както по негово време трябва да се избира между фалит и приватизация.
Иван Костов - председател на ДСБ:
- Това нещо се случи през 1997 година, когато 76 предприятия бяха в същото състояние и те бяха огромни от социалистическата индустрия. Трябваше да се избира или да бъдат фалирани, или да се отиде към приватизация. Ние избрахме да ги приватизираме и знаете каква цена сме платили след това, но огромната част от тези предприятия 73 останаха и в
момента са жизнеспособни.
Според Костов, за да се намери решение за БДЖ, трябва да има политическо съгласие, но за да се стигне до него, управляващите трябва да кажат истината за компанията.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за разпространение на наркотици