Поисканата от синдикатите в железниците среща с транспортния министър Ивайло Московски се отложи за утре. До този формат на преговорите се стигна, след като преди два дни от стачния комитет отказаха повече срещи с ръководството на БДЖ.
Поисканата от синдикатите в железниците среща с транспортния министър Ивайло Московски се отложи за утре. До този формат на преговорите се стигна, след като преди два дни от стачния комитет отказаха повече срещи с ръководството на БДЖ.
Както знаете, разривът дойде след предложения от мениджърския екип вариант на Колективен трудов договор, който според синдикатите порязва дългогодишни социални достижения и води до намаляване на доходите в бранша с 37%.
Днес е имало дълга среща между вицепремиера Симеон Дянков и транспортния министър Ивайло Московски не само по въпросите за БДЖ. Днес е 12-ият ден на стачката в железницата.
На 12-ия ден от стачката в българската железница към ежедневно непътуващите влакове между 8 и 16 часа се присъединиха служители от още 6 гари. Сред тях и гара Езерово преди Варна. Липсата на Колективен трудов договор и съкращаването на влакове, които носели приходи са причината за Димитър Димитров да се включи в стачката.
Димитър Димитров, ръководител движение - гара Езерово:
- Понеже господата от мениджърския екип на БДЖ твърдят, че много добре
управляват, аз не мисля, че може Варна да се лиши от един влак, който е от Варна през Карлово за София, за сметка на това да вървят влакове с по 4-5 човека.
Общо 138 губещи влака трябва да отпаднат от новото зимно разписание. Заради това, че през Езерово не е бил пропуснат нито един влак, гарата във Варна напълно опустя.
Пътник:
- Туй положение, което се случи, не е много редно. Трябва да бъдат по-толерантни и управляващите, и жп-то. Да могат да стигнат до едно положение - да не се стига до туй - сега задръствания навсякъде. Просто това е загуба за държавата.
Загубата в пари продължава да се изчислява от ръководството на БДЖ на един и половина млн. лева. Все по-чести стават взаимните упреци между шефове и синдикати, че се тласка компанията към фалит. По места работниците не приемат да се свиват допълнителните им плащания, каквото е предложението на мениджърския екип заради тежкото състояние на БДЖ.
Светла Стойчева - билетен касиер:
- Получаваме едни парички там, когато излизаме в отпуска - да ни вземат и тях и накрая ние средно със заплата 500 лева трябва да седим на месец и затова се борим. В нашето КТД са заложени стотинки, да стотинки, защото те не са много.
Към гладната стачка на кондуктора от Карлово Недялка Зоева се присъединява и началника на влак от Перник Кирил Руменин - заради мудните преговори и съкращенията в БДЖ. 838 души вече напуснаха системата срещу 6 брутни заплати. Ръководството предложи такива условия на общо на 2000 души като една от мерките за оздравяване на железопътния превозвач.