Поисканата от синдикатите в железниците среща с транспортния министър Ивайло Московски се отложи за утре. До този формат на преговорите се стигна, след като преди два дни от стачния комитет отказаха повече срещи с ръководството на БДЖ.
Поисканата от синдикатите в железниците среща с транспортния министър Ивайло Московски се отложи за утре. До този формат на преговорите се стигна, след като преди два дни от стачния комитет отказаха повече срещи с ръководството на БДЖ.
Както знаете, разривът дойде след предложения от мениджърския екип вариант на Колективен трудов договор, който според синдикатите порязва дългогодишни социални достижения и води до намаляване на доходите в бранша с 37%.
Днес е имало дълга среща между вицепремиера Симеон Дянков и транспортния министър Ивайло Московски не само по въпросите за БДЖ. Днес е 12-ият ден на стачката в железницата.
На 12-ия ден от стачката в българската железница към ежедневно непътуващите влакове между 8 и 16 часа се присъединиха служители от още 6 гари. Сред тях и гара Езерово преди Варна. Липсата на Колективен трудов договор и съкращаването на влакове, които носели приходи са причината за Димитър Димитров да се включи в стачката.
Димитър Димитров, ръководител движение - гара Езерово:
- Понеже господата от мениджърския екип на БДЖ твърдят, че много добре
управляват, аз не мисля, че може Варна да се лиши от един влак, който е от Варна през Карлово за София, за сметка на това да вървят влакове с по 4-5 човека.
Общо 138 губещи влака трябва да отпаднат от новото зимно разписание. Заради това, че през Езерово не е бил пропуснат нито един влак, гарата във Варна напълно опустя.
Пътник:
- Туй положение, което се случи, не е много редно. Трябва да бъдат по-толерантни и управляващите, и жп-то. Да могат да стигнат до едно положение - да не се стига до туй - сега задръствания навсякъде. Просто това е загуба за държавата.
Загубата в пари продължава да се изчислява от ръководството на БДЖ на един и половина млн. лева. Все по-чести стават взаимните упреци между шефове и синдикати, че се тласка компанията към фалит. По места работниците не приемат да се свиват допълнителните им плащания, каквото е предложението на мениджърския екип заради тежкото състояние на БДЖ.
Светла Стойчева - билетен касиер:
- Получаваме едни парички там, когато излизаме в отпуска - да ни вземат и тях и накрая ние средно със заплата 500 лева трябва да седим на месец и затова се борим. В нашето КТД са заложени стотинки, да стотинки, защото те не са много.
Към гладната стачка на кондуктора от Карлово Недялка Зоева се присъединява и началника на влак от Перник Кирил Руменин - заради мудните преговори и съкращенията в БДЖ. 838 души вече напуснаха системата срещу 6 брутни заплати. Ръководството предложи такива условия на общо на 2000 души като една от мерките за оздравяване на железопътния превозвач.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за разпространение на наркотици