70 % от софтуерните продукти, произведени в България, се изнасят в чужбина. Това заявиха фирми от IT сектора, които участват със свои проекти на Конкурса за иновативно предприятие на годината.
Димитър е мениджър иновации в софтуерна компания, 90% от продукцията на която се изнася в чужбина. Компанията разработва програми, които улесняват работата в производствата, банковите и финансовите институции, както и в военно-морския сектор. Софтуер, произведен от компанията се ползва от военни училища в цял свят, благодарение на партньорство с чужда компания. Въпреки че е водеща в производството на дигитални продукти, България е сред най-слабо развитите дигитални икономики в ЕС, показва изследване за дигиталната еволюция на списание „Харвард бизнес ревю“.
Димитър Николов, мениджър иновации: България в момента е много далече от една страна, която е дигитализирана, в която един гражданин може да влезе и с ЕГН-то си в интернет и да осъществи повече от своите транзакции, които иначе трябва да прави във институциите.
Според организаторите на Конкурса за иновативно предприятие на годината конкурсите за иновации стимулират и дигитализирането на България. Все повече фирми от селскостопанския сектор, творческите индустрии, социалните иновации и машиностроенето участват с проекти.
д-р Тодор Галев, старши експерт във Фондация „Приложни изследвания и комуникации“: Ние се гордеем с това, че всяка година успяваме да привлечем към конкурса фирми, които са непознати, за пръв път се чува тяхното име.
Организаторите на Конкурса за иновативно предприятие на годината - фондация „Приложни изследвания и комуникации“, продължават да набират кандидати за участие с интересни иновативни проекти до 15 октомври.