Великотърновският апелативен съд назначи нова техническа експертиза по делото за пожара във влака София - Кардам на 28 февруари 2008 г., при който загинаха 9 души. Експертизата трябва да установи времето, необходимо за придвижване на началник-влака от платформата до кушет-вагона и да предприеме действия по евакуирането на пътниците. Днес съдът изслуша назначената на предишното заседание пожаро-техническа експертиза.
Великотърновският апелативен съд назначи нова техническа експертиза по делото за пожара във влака София - Кардам на 28 февруари 2008 г., при който загинаха 9 души. Експертизата трябва да установи времето, необходимо за придвижване на началник-влака от платформата до кушет-вагона и да предприеме действия по евакуирането на пътниците. Днес съдът изслуша назначената на предишното заседание пожаро-техническа експертиза.
Проведената допълнителна експертиза доказва, че на шафнера е било невъзможно за времето, с което е разполагал, и с двата налични пожарогасителя да овладее пожара. Това, според неговия адвокат, напълно го оневинява.
Пламен Енчев – адвокат на обвиняемия шафнер: "48 секунди от възникването на пожара - той е могъл с единия пожарогасител да изгаси, но той е уведомен, вижда се от предходящите експертизи, много по-късно, след като пожарът е бил неовладяем..."
Адвокатът на част от пострадалите обаче контрира, че ако времето след възникване на пожара е използвано за евакуация, а не за гасене, много пътници са могли да останат живи.
Йорданка Вандова – адвокат на част от пострадалите: "Обвинението е, че не е създадена организация за евакуация, която е могла да стане в рамките на тези три минути. Оттам нататък няма никакво значение какво е можело да изгори. Задължението на всички е първо да се отворят вратите и второ да се евакуират хората".
Следващото съдебно заседание беше насрочено за 20 и 21 септември. На него ще се разглеждат резултатите от поисканата днес нова техническа експертиза.