Седмокласниците са се представили по-добре на преразказа тази година отколкото миналата, обяви днес зам-просветният министър Милена Дамянова. Знаете той е част от изпита, с който децата кандидатстват за профилираните и професионалните гимназии. След 17.30 днес родител и деца можеха да видят резултатите на станицата на Просветното министерство. В същото време днес бяха обявени и обобщените данни от националното външно оценяване след 4- ти клас.
Седмокласниците са се представили по-добре на преразказа тази година отколкото миналата, обяви днес зам-просветният министър Милена Дамянова. Знаете той е част от изпита, с който децата кандидатстват за профилираните и професионалните гимназии. След 17.30 днес родител и деца можеха да видят резултатите на станицата на Просветното министерство. В същото време днес бяха обявени и обобщените данни от националното външно оценяване след 4- ти клас.
Сред четирите предмета, както всяка година, най-високи са резултатите по предмета "Човекът и природата". Следват "Човекът и обществото", българският език и математиката. Най-добре на четирите изпита са се представили децата в Смолян и София, най-зле - в Търговище и Сливен. Правят впечатление и понижените резултати в Пловдивско. С най-висок успех е кюстендилското основно училище "Св.Климент Охридски" -с 19,59 точки от общо 20. С най-нисък резултат е основно училище "Георги Раковски" от село Голямо ново - с едва 8,5 точки.
Евгения Костадинова - директор на Дирекция "Образователни програми и образователно съдържание": - Оттук насетне предстои внимателно оглеждане на причините и контекста, в които са постигнати тези резултати, за да може следващата година тези училища да не се появяват във тази табличка или да не се появяват с толкова ниски резултати.
И по четирите предмета момичетата имат по-високи резултати от момчетата. По български език най-честите грешки са свързани с членуването и правописа на прилагателните, завършващи на -ен и -нен.
Евгения Костадинова - директор на Дирекция "Образователни програми и образователно съдържание": - Нещо, което е правописна особеност, която за съжаление не всички седмокласници и дванайсетокласници сигурно владеят, а може би говорим и за възрастните.
По математика най-сложни са се оказали геометричните задачи, които изискват логическо мислене. Децата са се затруднили и от въпросите, свързани с физичните явления. Липсват им знания и за миналото и безопасността на движението.