Обществените медии са остров на свобода в условията на война между медийните групировки. Екопротестите от последните седмици са били тест за свободата на словото в България и повечето медии са се провалили. Това показва изследване на фондация "Медийна демокрация." Повечето медии в България пишат и говорят позитивно за властта, а Бойко Борисов остава най-споменаваният политик от журналистите.
3670 пъти Бойко Борисов - толкова често сме споменали в медиите името на премиера. И то само от началото на годината. Втори в класацията по медийно присъствие е Цветан Цветанов, следван от Сергей Станишев и Георги Първанов. Президентът Росен Плевнелиев е споменаван от журналистите четири пъти по-рядко от министър-председателя.
Експертите засичат сериозно разминаване между политическите нагласи в
обществото и представянето им в медиите. А имиджът на политиците се
напомпва изкуствено.
Орлин Спасов - фондация Медийна демокрация:
- Всъщност тези медии до голяма степен работят като пиар на властта.
Друг извод е, че традиционните медии са манипулирали
информациите за протеста срещу Закона за горите. Според експертите все
по-ясно се вижда чии частни интереси защитават . Експертите говорят
дори за корпоративна журналистика.
Доц. Орлин Спасов - фондация "Медийна демокрация:
- Основният натиск върху свободата на медиите в България се разгръща през корпоративните мрежи на частните медии, където имаме тежка форма на сливане на политически, икономически и медийни интереси, които резултират в загубата на свобода. И в този смисъл обществените медии се оказаха един от островите на свобода.
Засилва се и ролята на социалните мрежи, в които хората все по-често търсят съмишленици и достоверна информация. Наблюдателите обаче остават притеснени за медийната свобода и за това, че журналистите губят доверието на хората.