Вече седмица допустимата максимална скорост по магистралите е 140 км/ч. Оказва се, обаче, че по-голямата част от обезопасителните мантинели на мостовете и виадуктите не са съобразени с новите европейски изисквания и трудно биха издържали на удар с висока скорост, за това алармират от Асоциасцията на пострадалите при катастрофи.
Близо 80 процента от обезопасителните съоражения на мостовете не отговарят на новите стандарти. Оказва се, че старите мантинели са с изключително ниска способност на задържане.
Владимир Тодоров, Асоциация на пострадалите при катастрофи:
- Това са мантинели от времето на Живков и те задържат леки автомобили. За мостовете трябва да бъде стандарта Х4а, който задържа тежки автомобили. Тоест всички наши мостове в момента са опасни.
За пример остават фаталния мост при Бяла река и булевард "Брюксел", където така или иначе скоростта е ограничена. От "Пътна инфраструктура" обясниха, че новите участъци вече са съобразени със високата скорост и стандарта, приет преди 2 години. Физическа възможност за подмяна на повече от 1000 километра годишно обаче няма.
Инж. Веселин Димитров, Агенция "Пътна инфрастуктура":
- Единствените мерки, които могат да се предприемат и те са предприети са на определени места да се ограничава скоростта на движение. Всички пътни участаци в момента, които се ремонтират и се изпълняват, отговарят на съвременните изисквания.
А докато бъдат изцяло подменени мантинелите и поставени ограничителни знаци на всички опсани участъци, отговорността да карат със съобразена скорост е в ръцете на водачите.