Рекордно високите температури през последните дни превърнаха автобусите на Столичния градски транспорт в подвижни сауни. Пътниците разказват, че температурите от над 40 градуса вече не ги изненадват - едва 5% от автобусите в София са оборудвани с климатик. Дори и те обаче често не са прохладни, оплакват се разгорещени пътници.
Рекордно високите температури през последните дни превърнаха автобусите на Столичния градски транспорт в подвижни сауни. Пътниците разказват, че температурите от над 40 градуса вече не ги изненадват - едва 5% от автобусите в София са оборудвани с климатик. Дори и те обаче често не са прохладни, оплакват се разгорещени пътници.
Шансът за спасение от жегата в Градския транспорт зависи от късмета - дали ще попаднеш в един от 25 климатизирани автобуса. Вероятността е почти като да уцелиш в тотото - в час пик се движат 550 автобуса. Дори и да попаднеш в оборудван автобус обаче гаранция за прохлада няма.
Шансовете за тролей с климатик са по-големи - 30% от тях са оборудвани. Според Центъра за градска мобилност шофьорите са длъжни да пускат климатиците в противен случай ги чакат санкции.
Николай Костов - управител на Център за градска мобилност:
- Ако температурата е над 25 градуса, нашите диспечери се обаждат на диспечерите на съответния превозвач - превозните средства, които имат климатици, да бъдат включени.
Шофьорите на стари коли пък трябва да отварят прозорците - това обаче не успокоява особено пътниците.
АНКЕТА:
- Без климатик и без прозорци - как може да се пътува - виждате ли прозорци да има?
- В жегите едва се оцелява - просто чакам по-бързо да ми дойде спирката и да сляза.
- Просто се сварявам и смърди - страхотна работа!
От Центъра за градска мобилност съветват хората, които нямат спешно пътуване в най-горещите часове, да го отложат за по-късно.
Николай Костов - управител на Център за градска мобилност:
- Ако услугата срещу 1 лв. не се харесва, има алтернативни видове услуги. Не мога да приемна позицията, че след като услугата не е добра - аз ще я ползвам, но няма да плащам и ако имаме такава позиция още дълго време, ще се возим в такива превозни средства.
По технически причини старият автопарк не можел да се климатизира. За новите поръчки обаче климатикът е задължително условие. Според програмата на Столичната община в следващите 3 години ще бъдат купени 15 нови автобуси, както и 50 тролея.