До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от колцентъра на НАП, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат данъчната си декларация. Това съобщиха от НАП.
До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от колцентъра на НАП, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат данъчната си декларация. Това съобщиха от НАП.
Това е мярка в програмата на Агенцията за събиране на просрочени задължения към хазната, с която се цели длъжниците по собствена инициатива да се разплатят или да подадат декларациите си и така да бъде избегнато налагането на запори или образуването на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените дългове.
НАП припомня, че е добре всяка фирма или физическо лице да сигнализира своевременно при финансови затруднения, за да се възползва от законовото си право да договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.
Статистиката сочи, че през първото полугодие на 2012 година клиентите на приходната агенция са ползвали близо 200 000 пъти услугите и справките, които предоставя колцентърът на НАП. 45 000 запитвания са постъпили за деклариране и плащане на данъци, 35 000 са получили отговори на запитвания, свързани с осигуряването, а на 44 000 въпроса, свързани с ползването на електронните услуги на агенцията, е предоставена съответната информация.